Monday, April 13, 2009

Opah, Get Well Soon!!

Entry nih agak boring sebab semuanya ayat ayat dan ayattt sebab tak sempat nak snap any pictures! Ohh my Husband ada amik gambar tapi dalam handphone dia. So nanti² laa I update the pictures okeh! Tak amik gambar banyak pun... Hehe!

So kalau rasa boring, sila abaikan entry nih! Saje tulis pasal ni kat sini sebab nanti leh ingat balik apa yang jadik Weekend bebaru nih...

PEACE!! :P :)

*
*
*
*
*


On Saturday...


08:20 plus
My Husband received a call from his Brother. Their Opah (nenek side MIL) was admitted to the Hospital earlier that morning at around 02:00ish... Ohh! What a news on Saturday morning! Hubby wake me up and we quickly bersiap nak balik kampung. Where about? Kuala Kangsar, Babe!! Huhuhu.

09:30 plus
So siap²... Then off we went!! We weren't sure at first nak stay overnight kat KK ker tak sebab the next day we have a Full-Moon Party/Kenduri invitation from Lina... But we packed our bag and some clothes anyway! Mana tau nak kena stay lama kan... Huhuhu!

Ohh!

Before we headed to North, we stopped by Petronas to fill in the gas. Hmmm. Ngantok nyehh! Dah laa tak cukup tido the night before, tup tup this morning ada emergency call plak! Haihh.. Hopefully Opah is doing okay over there!

10:00 plus
Bought some bekalan (drinks, drinks, drinks!! Heh!) at the Mesra-shop and kitorang pun gerak.... From LDP, to a bit of Kesas/Elite (think so!), then masuk Guthrie Expressway!! Cepat sket... FYI, Husband & I memang kaki suka masuk semua jenis highways nih! We don't really mind to spend on the Toll fees as long as we can get to our destination cepat & tak jammed! Anddd... Kitorang pun ada make out our shortcut² roads to sana sini... Hehe! So kalau ada sesape nak tanya jalan mana senang nak gi situ sini (tanpa kisah pasal Toll fees), sila buzz saya yer! InsyaAllah saya boley membantu... ;D

11:00
Ohh...

Believe it or not, sejam jer me & Husband dah sampai kat R&R Tapah! The Guthrie Expressway tu memang cepat and takde gangguan! Sekejap jer dah masuk Highway Plus ke Utara! Tapi memang banyak Toll laa... Hehehe!

11:53
Hmmm. Spent almost an hour there, but by 11:53 kitorang dah sambung balik perjalanan. Stop tu bukan apa... Laparr sehhh! Tak breakfast lagi dari pagi. Huhu! So stop kejap laa and had a quick "Brunch" (breakfast+lunch) and went to the loo etc²... ;D

12:00 plus
Jeng jeng jeng... Arrived at Kuala Kangsar!!! At lasttt... Bukan jauh sangat pun kan KK nih! :) After the KK Toll, Hubby called his Mom. Aiyakkk! Kitorang gerak lambat dari SK tapi dorang tak sampai KK lagi. MIL said, they've just passed the KK Toll. Ohh okay. So kira dah dekat laa gak cuma lambat sket jer dari kitorang. Hehehe! We stopped and parked jap kat KK Train Station sebab my Husband nak tunggu family dia dulu baru nak gerak gi Hospital or balik umah Atok. Hmmm. We waited and waited, MIL plak call. Aiyakkk! They're already at the KK Hospital. Hahaha! Tu lah my Husband nih. Rajin sangat nak menunggu², his family dah gi straight to the Hospital dah. Tu laa, Bb... Me cakap gi Hospital terus takmo dengar... Hihihi! Suka sakat my Hubby! ;D :P

So yeah, terus laa kitorang patah balik gi Hospital. Alaa. Train Station tu dekatttt jer ngan Hospital tu. Tak sampai 5 minutes! :P

Hmmm.

Sampai jer kat Hospital, dah park kereta, we joined his family visit Opah kat ward. Uhmm, kecik jer Hospital tuh. Tapi ward dia penuh, ramai orang especially orang² tua... Huhuhu!

About Opah
Well...

Actually, Opah my Husband nih memang ada asthma, and she used to have sakit batuk kering! Hmmm. Opah was admitted sebab since balik dari KL (from umah Hubby's Aunt and MIL's house), dia mula start batuk tak henti². I guess it's getting worse sebab bila dah batuk banyak², it will trigger the asthma kan!? Sebab tu Atok decided to bring her to the Hospital, and tup tup... Doctor tahan plak kat ward sebab katanya ada infection kat paru-paru.

Katanya, sakit batuk kering Opah dah lama baik tapi skang nih paru-paru yang ada "virus" sebab tu asyik batuk²... Huhuhu! Shian Opah... Dari admitted pagi² buta kol 02:00 plus tu till kitorang datang visit, dia tak tido²... Bukan tak penat, tapi sebab takleh nak tido. Yer lah... Asyik batuk, camne nak tido?? Huhu!

So yeah, we stayed there until almost 18:00... Visiting hour during weekend is from 12:30 till 19:30 so memang kebetulan sangat lahh. Kitorang sampai Hospital elok² dah 12:30 plus, so semua boleh masuk and visit Opah serentak! And sebab tu semuanya stay sampai lewat petang! Hehehe.

Ohh sempat gak keluar jap around 16:00 plus sebab MIL, Husband & I blom makan lagi. We took turn! Sebelum tu PIL, Atok, Hubby's 2 Brothers yang gi makan dulu, later baru our turn! Heh... Me tak lapar sangat tapi lebey pada rasa dahagaaa sangat²!!

Disebabkan this is my 3rd time in KK (I mean, since I'm married... Sebelum² tu tak kira lah kan sebab sebelum kawen I penah jer gi KK nih with my family, sebab my sister dulu study kat MRSM Gerik & MRSM Taiping)... Tapi nih 3rd time I'm in KK with my Husband so haruslah dia and MIL bawak I gi makan kat tempat² yang I tak pernah gi and tak pernah tau kan? Hehehehe...

So makan di mana??

Makan kat area "Lembah" sana tuuu... Sesape yang
familiar sure tau! They brought me to eat Laksa and makan/minum Cendol!!! Yeahhh... I memang tengah crave nak cendol pun! Hihihi... The Laksa? So-so... The Cendol? Ohh shedappp!!! Not too sweet, not too tawar... Just nice to my liking! *wink*

Okay lah... Pas makan, balik Hospital balik!!

We stayed at the Hospital for a while and dekat² kol 18:00, MIL decided to balik umah Atok untuk nak mandi and siap² sebab she will teman Opah at the Hospital during the night!

I dragged Husband untuk ikot MIL and PIL balik umah Atok sebab I penat sangat and mengantuk... Huhuhu! Teruk kan menantu nih? Tak laa. I memang penat pun... Plak tu bawak baby dalam perut, so penat dia lain sket laa! :P

Sampai umah Atok, Husband & I rest jap dalam bilik sampai tertidur and tup tup, MIL and PIL dah patah balik Hospital!! Aiyakk... So tinggal laa kitorang dua! Sib baik Atok balik umah Maghrib tu so we headed back to the Hospital with Atok... Hehehe! Tapi sampai Hospital tu of course laa visiting hour has ended kan! So takleh masuk... Kalau nak masuk kejap² pun, kene sorang jer at a time! Plak tuh, MIL memang dah ada kat atas teman Opah, so lagi lahh Guard² kat situ ngengade tak kasi naik... Teruk betul!! Bukan lama punnn... Geram!!

Hmmm.

I managed to go up after chit-chat jap ngan Guard kerek tuh, then went to see Opah and MIL, pass some stuffs to MIL untuk Opah, chit-chat jap, then turun balik!

Then me ikot my Husband, Atok, PIL and Hubby's 2 Brothers gi makan kat restoren berdekatan... Haihh! I lapar lagiii... :P

Makan makan makan... Then tapau food for MIL... Atok and both my BIL balik umah Atok terus while me, Husband & PIL patah balik Hospital to pass MIL the food.

After that, kitorang balik umah... Mandi² and tidoooo!! Penat wooo...

On Sunday...

Nothing much pun hari nih!

I kejutkan my Hubby bangun pagi² sebab I dok teringin sangat makan Nasi Lemak yang family dia selalu beli kat KK nih... Hubby ajak I ikot gi beli skali tapi I malas nak bersiap (read: malas nak dress-up pagi² semata-mata nak beli breakfast! :P)... Huhuhu! So Hubby went with his Brother and Atok... Hihihi!

Ohh sementara tunggu Hubby balik beli Nasi Lemak, I dengan malas-malasnya pun bangun and mandi... Wahh! Awal pagi tuuu... Hehe! Iyer lah kan... Haruslah bangun awal! Ingat awak kat mana nih Anita? Umah sendiri ker nak bangun lewat²?? Dah laa MIL takde, SIL plak sorang pun tak ikot balik KK so me sorang jer lah perempuan dalam umah tu kan!

Ehh ehh... Silap²!! Hubby's Aunty (kakak pada MIL) pun ada laa! She just arrived from KL with her family pagi² around 03:00 camtu. I tau pun sebab around 02:30, I terjaga tido (cam biasa laa. Syndrome ibu mengandung nih tak sah kalau tak terjaga malam² time tido! Huhuhu!) and I pahsan kat luar bilik cam lampu teranggg sangat! Ingatkan dah pagi tapi rupanya my BIL (brother-in-law) lupa nak tutup lampu kat hall tengah... So since I dah susah nak tido balik, I pusing segala macam atas katil pun still takleh tido, tup tup dalam mamai² tu I dengar ada orang tekan doorbell umah Atok! Aiyakkk... Suspen jugak tengah² malam tu kan! Tapi I tak panic laa sebab after 2nd bell-ring, I dapat agak sure makcik Hubby yang baru sampai dari KL...

I cepat² kejutkan Hubby soh check sebab I rasa makcik dia sampai... Wahh! Tak pernah²... My Husband terus bangun dengan muka yang segar-bugar and terus keluar bilik untuk bukak pintu depan umah! Wah wahh... Angin apa Hubbyku tiba² segar nih? Tadi tido cam tak sedar diri jer... Hihihi! Chomel... :P

I dengar dari dalam bilik jer... Memang sah family makcik dia baru sampai dari KL! I thought nak keluar bilik sebab I sendiri pun memang dah fresh sangat mata nih tapi sebab I hanya berkain batik and ber'T-shirt jer, so segan lah nak keluar... Buat² senyap cam dah tido lah dalam bilik tu! Hehehe.

Kejap pastu, Hubby pun masuk bilik balik and baring sebelah me. Tup tup lampu luar kat hall tengah tu pun ada orang tutup! Heh. Bergelap balik and kitorang pun sambung tido... Hmmm.

Okay back to the Sunday storyyy...

After breakfast, kitorang relax jap then siap² untuk balik KL! Lepas dah salam Atok etc, we went to the Hospital again to see Opah for the last time before balik. Then jumpa MIL skali kat sana, bla bla bla blabla bla... Then balik KL!!! Hehehe...

This time, lagi cepat sampai KL okeh!

We gerak from KK at around 12:30 and sampai kat R&R Tapah (R&R wajib singgah nih for us!) untuk rehat² for half and hour, then sambung balik perjalanan ke KL... Tup tup we arrived in KL at around 14:30...

Seriouslyyy!! If tolak masa yang kitorang stop kat R&R Tapah tu, maknanya perjalanan kitorang from KK to KL is just for 1 hour plus.... Wahh! Hehehe.

Hmmm.

Sampai
KL jer, I terus text Lina... Rasa tak best jer sebab I nakkk sangat gi party/kenduri for her newborn daughter, Aleesya... Tapi sebab rasa tak sempat plus takkan nak gi dengan tangan kosong kan?? Tak sempat nak singgah mana² beli "something" for Aleesya, so I decided that we couldn't make it that day! Huhuhu... To Lina, I'm really sorry Dear! I reallyyy want to go tapi masa tak mengizinkan... :( InsyaAllah I jumpa you bila² nanti okeh! Jangan serik dah invite I tau... Huhuhu!

Well, other than that...

Sampai KL jer, terus gi cari tempat makan! I'm hungry againnn... Makan breakfast jer pagi tuh! It's lunch time kan so harus lah lapar balik! Hmmm.

Sebab dah tatau nak gi mana plus Husband & I were quite exhausted from the short trip to KK, so we went to IOI Mall Puchong untuk makan! Why IOI Mall?? Ntah... Sebab lama tak gi kot... Plus, we want to check out the new "wing" in IOI Mall. Hehehe!

So sampai jer sana, pusing² jap and we "parked" ourselves kat Wendy's!! Huahuahua... Lama tak makan burger fast food! :P But I ended up beli the fried chicken set instead... Haha! Ntah laa nape tapi rasa nak ratah ayam laa plak kan! And Hubby bought himself the 1/2 pound burger... And a Chili! Yummehhh! Chili tu sedap sebab dia creamy & meaty and it's Hubby's favourite everytime makan kat Wendy's! His 1/2 pound burger plak tasted like Big Mac tapi sebab kitorang dua memang boikot abis McD so makan kat Wendy's laa nampaknya! Tapi it's wayyy sedap than Big Mac laa... Beef patty dia lembut and shedappp!!! Ohh I'm salivating now... Rasa nak gi lagi jer! Huhuhu!

Oh yeah...

Kat IOI Mall nih, kat new "wing" dia ada Brands Outlet & FOS for Kids&Teens tu... I tell you arr... If I tak beli baju² Baby Jr. lagi, for sure I dah borong kat situ! Cantik² and the price is not that bad... So Moms-to-be out there, sila lah ke sana yerrr! Boutiquenya besar and banyak choice!! Tak perlu laa nak beli yang mahal² sangat yer dok?? Bila your Baby dah besar sket, haaa nak perabih duit silakan lerrr... Hehehehe! Well, nih opinion I lahh kan! But it's all up to youuu... :P ;D

Hmmm.

Yeap, after makan² kat Wendy's... We tapau'ed a Regular Pizza at Pizza Hut! :P Hehehe. Saje beli untuk makan malam nanti sambil² tengok ABPH 2008 kan! Hihihi!

Ohh. We bought something at Jusco too! Later I'll write about it okeh...

Till then, okay lahhh...

It's "LUNCH" time now... I'm hungryyy!! ;D

Will write again soon! *wink*

No comments: