Finallyyy I have the time to list this out! :P
Ladies & Gentlemen (again, ada ker lelaki baca my Blog nih? :P)...
This is the List of Online Baby Stores (in Malaysia) that I always spend my time on; browsing, searching, and flipping through their catalogues... Ohh my! Seronok okeh eventhough just "
CHECK THIS OUT!!
Ehh jap! When I say "Online Baby Stores", maksud saya... Nih list² online stores yang jual barang-barang keperluan Baby mostly dari hujung rambut sampai hujung kaki, including Baby's accessories, Baby's gears, Nursery, bla blabla bla... And even for the Mummy!! Nice eyy!? ;D Dengan lain kata... Maknanya, nih BUKAN list "Online Shopping Blogs" yang banyak jual baju² Baby jer tau! Nih list yang menyeluruh... And nih list online websites in Malaysia bukan yang abroad punya... Ada paham? :P
So here goes...
*
*
*
*
*
List of Malaysian Online Baby Stores
(Note: Click on the link NOT the logo in order to view the website!)
-
---> www.myBBstore.com
---> www.littlewhiz.com
---> www.thelilcaliph.com
---> www.babyjaya.com
---> www.twinsbaby.net
---> www.thebabyloft.com
---> momslittleones.com
---> sarakids.com
-
---> www.mamaparadise.com
---> www.tinytapir.com
Ohh!
I found 1 shop in Kuching, Sarawak too... They provide "Online Shopping" for customers not only in Kuching, but also in Semenanjung Malaysia! Hmmm... But I personally think, this shop sangat sesuai for those living in Sarawak & Sabah... Yer lah! Kan Semenanjung Malaysia nih pun dah banyak kedai Baby kan? Heh. But tak salah nak cuba! Silakan.... ;D
By the way, this is the shop!! :)
---> www.mummycare.com.my
Hehehe!
Kindly take note that I haven't tried all shops yet okeh... Just a few only! Hehehe!
I've been to myBBstore (banyak kali!), BabyJaya (banyak kali!), Twins Baby (few times!), The Baby Loft (just once so far!), and Mom's Little Ones (Okay, this one I lalu jer depan kedai dia and tak pernah masuk lagi... Kedai nih dekat sangat ngan our house in SK! :P) actual stores sahaja... The rest? I just browse through via Triple-W! ;D
So ladiesss...
Sila terjah website² yang tertera di atas yerr... Kalau tak membeli pun, tak salah "cuci mata" kan kannn? Hihihi! :P
Have fun shopping/browsing!! *wink*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
P.S. Sebenarnya ada lagi website² yang I tak tulis kat sini. Tapi since my Firefox ala² corrupt bebaru nih, so I lost all the other links... Sorry laa yek? :) Ohh ya! One more thing... The list above is according to my personal preference! Meaning, my most fave one is myBBstore.com!! :P Err... Mind you, different people have different preference okeh! Tak semestinya I rasa website first tu paling best you all pun fikir yang sama... Hihihi! :P)







7 comments:
nits,online mybbstore tu mmg bagus.their service efficient.i like coz they hav gift service..:)
I vote for bbstore.. sgt suka.. sampai org kedai tue pun dh kenal and dah tahu i pun ada blog..hihihi... the rest pun ok gak!
yesss babes! i vote for myBBstore tuh! sbb tu i listkan shop tu dulu... suka kan service dorang! hehehe.. ;D
i selalu gak beli online ni..tapi sometime jumpa brg kat luar yang lagi murah..pastu mesti menyesal..so i suggest,b4 beli kat online, survey dulu price kat outside k..kdg2 brg tu mmg murah kat estores ni..tapi bila dah tambah delivery charge lagi mahal pula compare to outside
harus ku terjah nih..tak tau pn psl store2 nih..hehe
CuppyCakeMommy: yes dear, i know that! of course kene survey byk2 kali kt luar & online dulu b4 making any purchase! ;) tp tu la.. kalo beli online nih, sbb nak cut cost kalo beli kt kedai.. if beli kt kedai, kene fikir minyak kete, toll, parking fee... tp kalo beli online kekadang tu free delivery and charge dia utk penghantaran pun x brape tinggi sgt.. sbb tu sama jer actually and sometimes cheaper! heh.. kene pandai pilih la sbnrnya. :) anyway, thx for ur advise.
Mrs Bob: hehe sila2... terjahhhh!! :P
hi dear..
tq for putting up these links..i baru je 10 weeks pregnant and tgh blog hopping nak carik blog yg informative pasal baby preparation ni..hehe..tp cam terlalu awal lagi nak browsing all out kat websites ni tp suke laaa!
Post a Comment