Tuesday, June 2, 2009

34 Weeks Today!

Yessss!!

It's Tuesday and you know what day is it kan?? :P


Yeap! Yours truly turns another week Pregnant and I'm 34 Weeks Pregnant now!! Woott wootttt!! :P ;D

Well, masa cam dah makin dekat jer... 42 days to go!? Could it be earlier than that? Could it be later? Ohh harap²nya saya tak overdue... Takot lahh! Dah laa first timer, kalau boley takmo lah overdue kan... Orang cakap bila overdue nanti kene "induce"! Aiyakkk... Sebut that word pun dah scaryyy-mery nih kan plak kalau betul² kene induce... Huhuhu!

Harap²nya our Baby Jr. decides to come out early laa... Baby Sayang, hmm lets sayyy... Come out when Mummy reaches 38 Weeks?? That's about 4 weeks from now... Hehe! Hmm. I personally think at 38 Weeks, it's the best and the right time to give birth to you, Baby... Ummuahhhh! Mummy & Daddy reallyyyy CAN'T WAIT to see you FOR REAL!! Hihihi... :)

Apa² pun... Cepat ker, lambat ker... I just hope that everything will be smooth and selamat... Doa² dari semua sangat² diharapkan dan dihargai... :)

Okay lah...

Nothing much to update regarding my Pregnancy. So far everything is doing & looking fine & Baby Jr. pun is still actively moving inside me! Alhamdulillah...

Nevertheless, lets just share some Pregnancy Updates ok... Err! Tapi tak banyak pasal my Pregnancy pun... It's more on my life updates so far! Hihihi... :)
  • My feets ada bengkak sket tapi biasa² jer... Bukan jenis yang tekan then lambat naik balik tu! Haha. Biasa² jer bengkak nya... Tak sakit pun! :)
  • My latest BSP Test result last week was okay... I managed to control my sugar intake, so that's good! The next BSP Test will be next week on 11th June 2009... :)
  • Some officemates friends claimed that I looked kurus when I'm Pregnant!! Hahaha... Are you sure?? They said, I looked quite chubby (cam berat naik mendadak) during the earlier days of my Pregnancy but now, towards the end of this journey somehow dorang nampak I cam kurus sket... Haha! Ntah laa... Is it because lately my appetite tak brape nak okay? Or maybe because I hardly gain any weights lately? Baby Jr. jer yang naik berat, Mummynya maintain jer berat takat tootttt... Kalau naik pun, tup tup few days pastu turun balik! Haha! Maybe sebab dah dekat nak deliver kot?? Ntah laa... *ahem* Tapi best gak orang cakap kita kurus bila hakikatnya tak pernah² seberat nih sebelum Pregnant... Hihihi! :P
  • Lately my favourite fruit is Jambu Batu!! Oh myyy... I boley abiskan jambu tu dalam RM5 or RM6 sekali harung okeh! Selalunya RM1 = 2 potong jambu! So please do the calculation yourself! Hahaha... Sangat sedap!! (Note: Jambu Batu elok untuk yang ada "diabetes"... :P)
  • I keep having Braxton Hicks every now & then... Sometimes it lingers for quite some time before it goes away! I risau gak kekadang... Takot "False Alarm" kan! Haih...
  • I still drive to work!! :) My colleagues & friends selalu fikir yang my Husband or "someone" akan hantar and amik me balik kerja everyday but truth is, NOPE! I still drive to work and I might still be driving my car up until I'm due... Huhuhu. Yeahhh... Some of you sure tau my working hours camne kan? Haihh... Tu laa! I pun tatau camne. Takde sape yang boley send/fetch me from work... Husband's working in Bangi, and I myself in Cyberjaya... Kerja plak from 15:00 to 00:00!! Sape² yang familiar ngan area sini sure tau how Cyberjaya's roads are like tengah² malam... Bukan nak "up"kan diri sendiri, tapi honestly to those yang tak biasa ngan area sini, sure takot nak drive sorang malam² buta... And imagine that I have to go through this while having my little one inside!! Go Mummy, gooo!!! Alhamdulillah so far takde problem lagi... Everytime balik kerja, sure I spend time with Baby Jr. dengan berzikir sepanjang perjalanan dari my office in Cyberjaya to our home in SK! It worked!! Buat I rasa tenang jer and semangat sket nak lalu jalan² yang gelap & sunyi with less than 5 or 10 cars at night!! Hmm. Most of the time, takde kereta pun... Yang ada cuma sesape yang kene Shifts malam! Hehehe... :P
  • Believe it or not, since Husband & I have decided on which Hospital to give birth in... Now I dah tak gi Check-Up kat An-Nur dah... Huhuhu! So bila tak gi Check-Up kat An-Nur, means dah lama laa tak Scan tengok Baby Jr. kan... :( Ohh I miss him terriblyyy!! Nak sangattt tengok dia on screen (eventhough hari² dok layan dia gerak dalam perut nih)... Tengok lah! I dah cakap kat my Husband yang kalau boleh nak gi Scan tengok Baby Jr. hari Sabtu nih kat EPWS tu... Harap² jadik lah gi! Rinduuu nak tengok our Baby... Bukan apa, I nak tau berat dia dah berapa skang! Hari tu at 31 Weeks 4 Days, berat dia dah 2.0kg! Now dah 34 Weeks, tatau laa berat dia brape! Huhuhu... Rinduuu!! :(
  • Confinement Set dah ada! Tapi veryyy the traditional lah kan! My Mama yang belikan direct from Terengganu! Nanti I cerita pasal tu okeh... Hehe! :P
  • Baby Jr.'s Checklist is almost complete! Barang besar yang masih pending are the Stroller & Car Seat! So far, we've decided to buy the Peg Perego Pliko P3 stroller & Halford car seat... Tapi tu lah! Due to some constraints... Most probably we're going to buy them AFTER Baby Jr. is here! Huhuhu... Harap bersabar yer, Anita!! :P Ohh tapi kan... Kalau ada yang baik hati nak sponsor these 2 items, sangat sangattt lahh dialukan!! Hohoho... Demanding sudahhh! JK okeh! :P ;D
  • InsyaAllah we're going to finalized the items in Mummy's Hospital Bag & Baby Jr.'s Bag by this Weekend including nak cuci² all the clothing, beddings, bottles, pump, etc... Ohh sure busy and penat kan? Harap²nya dapat settlekan by this Weekend laa! If not, tatau bila lagi nak buat... Next week dah masuk 35 Weeks dah! Hmph... :)
  • We have finalized Baby Jr.'s NAME too... Will talk about it laterrrr! :P Alhamdulillah so far nama tu yang terbaik and terbest for both Husband & I! Dah lama dah jumpa nama tu sebenarnya... Siap dah panggil Baby Jr. ngan nama tu lagi! Hihihi... InsyaAllah....... ;D
  • My weight tak naik² dari last Check-Up... Asyik maintain jer! Kalau naik pun, just few hundred grams... Tapi tup tup few days after that, kalau I timbang lagi... Turun balik! Haihh... Harap² berat Baby Jr. naik laa eventhough Mummy dia tak naik berat sangat... Hehe!
  • Sometimes I terlupa yang I'm Pregnant sampaikan boleh jalan laju² and at times, berlari anak sebab nak cepat! Hahaha.
  • Last Sunday (bebaru nih), Husband & I attended his Bestfriend's Wedding in Bandar Sri Putra... We were there from their solemnization ceremony (in the morning) until the Wedding reception on the Bride's side! :) Err... I can say that the attention among Husband's friends are more-or-less banyak ke arah me!! Why? Sebab I'm sooo mok mokkk (Note: Pregnant!) and they keep asking whether I'm okay, selesa ke tak, nak duduk ke apa ke... Siap dok offer² seat lagi soh duduk! Banyak kali lak tu... Rasa cam disayangi.... Hahaha! Perasan sudahhh... :P Hihihi! But I'm sooo touched with their concerns and care! So far... Dalam geng my Husband, semua dah ada anak sorang dua... Kitorang jer couple yang tengah expecting so macam² soklan lah yang ditanya dan dishare bersama! Ohh... I love the circle! Especially the ladies... I cherish our friendship Kak Siti, Kak Jiha & Niza... And to the newly-wed, Helmy & Nisya... CONGRATS on your Wedding!! Nisya, lepas nih leh arr jumpa selalu and join me & the rest bila Husband² kita ronggeng²... Hehehehe! :P

Okay arr...

Dah tatau nak tulis apa! Tiba² pening plak... Perut pun dok mengeras dari tadi nih! Ada rasa pedih sket...
Hish!

I'll write again soon!

Take care for now...

Thanks for reading! :)

No comments: