How are you people doing? I'm good, penat a bit :P and still adjusting to the new routines as a new Mummy! Hihihi! Busy jugak jadik Mummy nih... Plus, banyakkkk sangat yang tatau and kena belajar... So alright, without melengahkan masa... Kebetulan plak my Baby Adzryl tengah tido nih... So I'm back writing
Care to spend some time reading this?? This is going to be a LONGGGGG entry tau! I saje nak tulis the story in details sebab nanti bila tua, I boleh tau flow my FIRST experience nih! Hehehe... Kalau rasa malas nak baca, sila skip entry nih okeh! ;) (haha! ayat poyo sudahhh... :P)
Ehh before that... Guess what?? Today, our adorable Baby Adzryl turns 2 Weeks 6 Days Young!! Esok dia masuk 3 Weeks! Heeee... Cepat kan masa berlalu? Tup tup dah almost 3 weeks umur dia! :)
Okay now... Lets begin the story! ;D
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
Friday, 3rd July 2009
- Remember my previous post on last last Friday? Tak sangka plak... That day I was on sick leave sebab tiba2 demam and pening kepala tup tup the next day I delivered our Baby! Hihihi!
- Dalam pada tak sihat tu, tengah hari Jumaat tu... I had a Lunch date with my close Uni10 friend, Sara! We had lunch at Kenny Roger's JJ Equine Park... And yeap! That was my last meal of the day! And.... My last meal before bersalin and kena berpantang! Huhuhu...
- And yeah, I pun sempat lagi jalan sorang² beli some groceries at Jusco Supermarket, and sempat lagi beli 1 new bedsheet for our bed! Jusco tengah ada SALE kat Center Court tuh! Dalam tak larat tuh, sempat lagi shopping sket²... Hehehe!:P
- Petang Jumaat tu, after orang-potong-rumput datang settlekan potong rumput kat padang luar rumah, I continued resting and bergolek atas katil... Seriously rasa tak sihat sangat! Banyak kali I called my Husband soh balik cepat and bring me to the Clinic! I tak larat sangat nak gi Clinic sendiri... Badan panas (Read: Demam) and pening tak ingat punya!!
- Tapi kan... I nih pelik sket! I tau I tak larat, tapi ntah nape... Nesting instinct kot!? I tiba² jadik rajin nak kemas bilik! What I did? I menyapu bilik tido kitorang and siap mop lagi whole room!! Hahaha... Crazy I must say! Tatau nape... Kononnya nak kasi peluh arr and boleh sihat cepat... Tapi lepas kemas bilik and abis mop tuh, terus terbaring kepenatan atas katil! Hehehe... Actually, I kemas bilik and katil tu bukan apa! Tiba² rasa nak surprisekan my Husband dengan tukar bedsheet baru yang I beli tengah hari tu! Dah lama rasa nak tukar bedsheet baru tapi asyik lupa! Hahaha... Ntah hape² kan I!?? Tapi resultnya?? Tak sempat pun tukar bedsheet baru... Sempat bukak bedsheet lama and jemur bantal² jer... Pastu terbaring atas katil yang tak bercadar sebab tak larat! Hehehehe... :P
- Hmmm. So around 20:00 plus, my Husband came back... Dia siap2 mandi semua then off we went to the nearby Clinic! (Note: No contractions yet...)
- Went to see the Doctor and after some checks, he informed us that my BP was quite high!! Ok'oww... So far I memang tak pernah high blood tau! Hmm... He asked us to wait at least 20 minutes or half an hour, then masuk bilik dia balik to check on my BP... So we waited outside his room, and half an hour later, he checked my BP again! Oh my... My BP cam sky-rocketed tiba2... Bukan makin turun, but makin naik!! :( The Doctor insisted for us to go to Hospital Putrajaya to do some checks on me! He said, most probably they're going to "tahan" me there if my BP is still high... Yer lah! I was 38 Weeks plus Pregnant at that time... Anytime dah leh give birth! Huhu... So the Doctor wrote a referral letter for me and asked us to check with Hospital Putrajaya malam tu jugak! Sebab dia takut kalau2 apa2 jadik kat our Baby kan... Hmph!
- Mula2 my Husband cam ala2 nak skip gi Hospital tu... Bukan nak ngelat or malas gi! Tapi sebab esok tu memang we planned to have a quick & final Check-Up at An-Nur or EPWS... Tapi sebab risau jugak kan, so without having dinner, we headed straight to Hospital Putrajaya dengan perasaan yang campur2... Risau ada, takut ada... Especially me! Risau takut my BP tinggi lagi and for sure Doctor situ nak induce I sebab ada high blood pressure... Takut plak sebab cam tak ready jer nak kene induce! Dengar perkataan "induce" tu jer dah menakutkan me... Huhuhu!
- Sampai Hospital Putrajaya, parked our car, then we went straight to Emergency counter. Explained my situation at that time, terus Nurse tu soh I gi check kat Dewan Bersalin terus! Huishhh... Berdebar okehh! Hihihi... (Note: Still no contractions yet...)
- At Dewan Bersalin, HP... The on-call Doctor did some checks on me including doing the BP test and put me on the CTG machine to check on our Baby. Hmmm.
- Guess what!? My BP was still quite high and getting higher everytime they repeated the test! Haihh... Risau okeh! Apsal ntah tiba² BP naik nih... Probably because I tengah demam kot... Huhuhu! So after few hours (bukan few minutes okeh but few hours...), the Doctor decided to "tahan" me at the ward! And after some CTG checks, they decided to induce me the next morning... One of the Doctor told me, "Esok awak kene induce okay? Kena bersalin gak sebab awak dah 38 minggu lebih kan... BP awak tinggi nih! Kene induce gak esok...". Erkk! Huwaaaa... Takmo induceeee! :( :(
Ohh... Lama dah type nih! Got to go... My Baby's sleeping alone in his PlayPen! Nobody's home so I nak check on him laa now... Kot² dia terjaga kan!
Errr... To be continued....... :P
*
*
*
*
*
*
*
*
*
P.S. Ehhh! Don't jump into conclusion yet... Rasa-rasanya I kena induce ker tak esok pagi tu?? Hehehe... Wait for my next post okeh! Ohh by the way, entry nih I tulis cepat²! I've some pictures to upload in this entry, tapi later lah ekk I post up! Heeee... ;D *wink*




9 comments:
fuhhh..saspen betol..hahaha
aahla..saspen la mrs bride...huhuhuhu...cpt2 hapdet okeh~!
betul2..saspen nie..hehehe
kalo u makin riso BP pon leh naik gak..tapi sape le yg x riso kan kalo hadapi situasi tu..
jeng jeng jeng...cant wait!
saspen ni..menunggu dgn penuh kesabaran ni..
alahai.. kan my hubby dh cite dlm his post hari tu! hihihi.. tapi takpe, nnt i crita again okeh! stay tunedddd... baby dah bangun utk BF, now he's back asleep... hehehe! later! :P
hehe will b waitinf 4 ur next post about this. btw, do u really want me to look for the car seat?
if u really wants it, maybe I can check out at the shop again. if u really interested about it, just mail me dasar_chomeyl@yahoo.com
take care n hepi confinement
ha'ah..ur hubby dah cerita..but it's ok..nak tau yang long story pulak daripada u pulak..;-p
Thank u for the info..cant wait for the part 2..
cepatla..cepatla..
=D
Post a Comment