Tuesday, October 20, 2009

How I celebrated my 26th Birthday.

Hi, all! :)

How you've been today?

Ohh well, meh me nak share how I celebrated my 26th Birthday yesterday!

Hmmm.

***Mode: HAPPY***

At sharp 00:00 hours on 19th October 2009, while lepak'ing with Husband & lil'Adzryl (well, he's already asleep on the couch! :P) in front of the TV, my Husband wished me!

He then went to our bedroom and came back and said, "Sayang, tolong garukan belakang me! Gatal laa...". :P

So macam biasa lah, I turned to him and suruh dia pusing so that senang sket nak "tolong" dia. Hihi!

But eyyy... Surprise, surprise!!

My dearest naughty Husband was holding a pink envelope (with a card in it, of course)!!

Awwwwwwwwwwwwwwwwww!!

That's one of his tricks to surprise me! (Well, he's done lots and lots of surprises till I lost count already! :P)

Walaupun hanya sekeping Birthday Card but that really made my day! Honestly... Sampaikan bila baca card tu jer I terus ter'gerdix² nangis okeh! Huuuuu! You know lah... Bila dah ada Baby nih, bukan senang nak curi masa gi shopping or beli apa² untuk yourself or your partner. Everything pun kena buat cepat². All this while pun kalau keluar gi malls, sure pergi sama². So bila my Husband sempat curi masa gi beli this card for me, rasa terharuuu sangat²! Happy sangat sangat sangattt okeh!! Ohh thank you, Husband! *hugs*

Ohhh.

Tapi tu cerita di tengah malam 19th October 2009 tu...

The next morning (on the very same day), lain plak yang jadinya to me! *sobs*

***Mode: Not-so-HAPPY***

FYI, my Husband was on leave yesterday sebab kilang dia memang cuti tapi I tak cuti pun sebab most of my team mates are Indians so dorang cuti Deepavali... Which means I memang takleh cuti eventhough it's my Birthday! Huhuhu.

Hmmm.

Oh well, yesterday morning we were supposed to go out for Breakfast but had to cancel it since I started to feel perut memulas-mulas dari awal pagi. :( It was the same feeling that I had last week when I experienced the minor diarrhoea. :(

Tup tup... Memang betul tekaan I!!!

I went to the bathroom banyak kali sampai jadi lembik okeh... Told my Husband about it, and he suggested that I put some minyak on my stomach. Okay... Did that! And decided to continue my sleep sebab kononnya nak hilangkan rasa sakit perut. But nope! That didn't help. Since I passed lots of runny motions, I started to get dehydrated and body temperature pun naik... My Husband placed a comforter/blanket on my body and assured me to sleep! Rasa lembik and tak larat sangat masa nih... :(

Pastu ntah pukul brape ntah... I woke up and cepat² kasitau my Husband that I felt like throwing up. I asked him to pick up Adzryl (he was sleeping beside me on bed) and move him aside sebab I memang nak muntah sangat²...

OMG!!!!!!!

I threw up banyakkkk sangat! Memang tak sempat nak gi toilet and terus muntah² atas katil sambil baring and peluk selimut. :( I thought muntah sikit jer, tapi berlarutan sampai rasa I keluarkan everything I ate since last week!! That bad....... Seriously!

My Husband plak sib baik sempat angkat Adzryl and put him aside. He then urut² belakang me and suruh I muntahkan everything kasi lega. Well, I did that of course. Memang tak tertahan-tahan nak muntah. Takleh control punya! Huhuhuhu.

Lepas dah abis muntah² and rasa lega sket, I went to the toilet to wash up myself while my Husband brought Adzryl to the hall and then kemaskan our bed. Awwwwww! I feel bad... I cried and kept on saying "I'm sorry, I'm sorry" to my dearest Husband. Macam biasa, being the caring Husband, he said "It's okay. Kenapa nak cakap sorry?"... He asked me to lie down at the hall while he cuci and kemaskan our bed. Awwwwww!! :(

After I washed up all the muntah² on me, I pun baring kat couch depan TV sambil tengok² Adzryl. Memang lemah sangat time tu. My body temperature pun toksah cakap lah kan... Memang naik lah! Rasa seram sejuk... Badan memang panas sampai I selubung my body with my Husband's jacket. Huhuhu.

At that moment kan, memang serba salah nak amik MC. Yer lah... Takut kang my TL cakap I sengaja "fake the MC" sebab it's my Birthday so maybe I nak gi celebrate tapi tak dapat cuti so amik MC. (Haa! Panjang explanation! :P) Risau okeh! Ingatkan kalau cirit-birit nih dah reda, leh laa gi kerja. Tapi since dah sampai muntah² and demam, memang I gave up!! I suruh my Husband decide whether I should or should not go to work and his answer was of course, sila amik MC yerrrr! Huhuhu. :(

Kitorang siap² and off we go to the nearest ING panel clinic! Got an MC (Well, with my condition... I deserved one!), balik rumah and sambung tido. Tapi tak berapa selesa sebab katil still tak pasang cadar and all plus due to the heat (I kan demam) and asyik nak ulang-alik toilet, so I decided to just baring kat hall. Selera makan pun takde, cuma rasa nak baring jer. Iskkk! :(

Ohh!

Lupa plak nak kasitau. I had to take 1 anti-vomitting jab at my butt sebab Doctor risau takut I muntah² lagi. Sebab kalau muntah² and diarrhoea berlarutan, he's afraid that I might get dehydrated. And he asked my Husband to monitor my condition. If I'm still vomitting and asyik cirit-birit, he asked me to admit myself at the Hospital (Read: To get myself dripped with water!). Aiyakkk! Tak mauuu!! :( Well, pasal dehydrated tu... I already am rasanya. Memang lembik sangat rasa. Nak minum air pun tak larat. :( And the Doctor pun tengok I lain macam. He said I looked weak sampai jalan pun ala² terbongkok-bongkok sket. He even asked me to lie down on the bed (katil dalam bilik Doctor tu), examine my stomach and gave me the jab! Alamakkk! Dah lama tak kena cucuk kat butt (other than during BSP or Pregnancy Check-Up), bila kena semalam tu... Terasa gak laa sakitnya! Camtu lah kot rasanya bila my Adzryl kena jab... Huhuhu! I feeeeel you, Baby! :(

Hmmmmmm.

Later that evening, slightly before 14:30, my Husband texted my TL to inform him about my condition. We didn't get a reply though so hope he understands.

I slept the whole evening!!

I woke up once every few hours just to BF my Adzryl... :( Poor Baby! Mummy tak sihat so tak dapat nak layan dia sangat. Thank God my Husband was on leave so he could take care of both my Adzryl & I. I cuma larat nak BF Adzryl jer, tapi my Husband yang tukarkan his nappies, kemaskan rumah (especially dapur), feed me (yesss! I kan tengah takde selera but my Husband paksa jugak I makan for my own good) & of course, everytime lepas makan dia akan make sure I took my medicine. Ohh! He's my superHUBBY!! ;D

Malam tadi pun, I terjaga tido pukul berapa ntah and realized that my Husband was not with me & Adzryl kat hall. I called up his name few times but got no reply. I woke up and went to our bedroom and there he was! Fuhhh... Legaaaa! Thought nak join dia tido dalam bilik tapi kesian lak my Adzryl tido sorang kat hall. Hehehe! Alahai anak Mummy nih... Mummy bangun jer cari Daddy, dia pun bangun sama. He saw me tip-toe'ing to our bedroom and terus pandang kiri, mencebik and crieddddd!!! Hahahaha. Sooo cute!! I predicted that already. Sebab I nampak dia celik mata bila I bangun, tapi sajer takmo tegur dia. Konon² nak gi bilik senyap² but he saw me and pandang I dari mula I bangun sampai depan bilik... Pastu terus cebik and menjerit sebab tak nampak orang keliling dia!! Heeeee... Alololooo! Mummy tak kemana lah Sayang... :P

I felt a bit better after that... Tapi still takleh bangun or duduk lama. Rasa nak menyandar or baring jer. Ntah pukul berapa ntah, I tertido balik kot lepas makan ubat, my Husband wake me up and pimpin me masuk bilik. Then lepas dah selimutkan I, he went to angkat and placed Adzryl beside me plak. (which is in between me & him) Ohh so sweet! He even told me, kalau esok I tak sihat lagi, he'll take the day off! Awwwww... :)

And today...................

Pagi² tadi rasa tak sihat lagi... Perut rasa tak sedap! Pastu sayu jer tengok my Husband dok siap² nak gi kerja. Jadik risau plak! Bukan apa, semalam memang seriously tak larat sangat² nak buat apa². Mandikan si tecik Adzryl pun I tak larat, nak pegang my Adzryl pun lagi lah tak larat okeh... BF kan dia pun sambil baring. I risau takut kalau sakit cam semalam datang balik, saper nak tengok kan Adzryl? Then apa nak buat kalau I muntah teruk lagi!? :(

Ohh! I'm sooo glad that my Husband was around when I'm sick! Kebetulan plak I sakit bila my Husband tengah cuti. Kebetulan plak it's my Birthday! Haha. Celebrate Birthday dengan muntah² and cirit-birit!?? Ohh sangat tak best!! Tapi nak buat camne kan? Dah ketentuan Allah...

Ehh ehhh...

Saya tidak berbadan dua yer... Sila jangan salah sangka! Pantang "100 days" itu masih kuturuti hingga ke saat ini! So camne nak pregnant nye!?? Kuikuikui... :P

Alhamdulillah...

Hari ni saya beransur sihat. Tadi pagi
almost fikir nak amik MC lagi sebab badan masih panas. Tapi bila dah dekat² tengah hari, makin baik... And makin larat nak melayan kerenah si tecik saya yang ntah tiba² suka merengek plak siang tadi! Hehe. It's okay, Angel! Merengek lah banyak²... Mummy miss you too!! *wink* :)

And now, I'm at the oh-so-boring office!! There's just 3 of us while the other 4 are on leave! Sakit hati okeh... Hari tu I checked the 'leave' schedule, takde plak ramai sangat on leave today. Nih mesti kes EL. Erghhh! Kalau tau, I masuk kerja awal ganti dorang. My shift this week is from 15:30 till 00:30 okeh! Grrrrrrr! Sakit hati betul!! :(

Can't wait to go home later and gomol both my Big and Little Babies!! :P

Mommas & Ladies, sila doakan semoga saya sembuh betul² sebab non-stop vomitting and diarrhoea memang sangat sakit and tak best!!! Lina & Zatty, I'm sure you understand... Huhuhu!

*
*
*
*
*

P.S. Semoga Allah jauhi kita semua dari sebarang penyakit yang berlarutan. Orang kata, sakit² nih menghapus dosa² kecik. Harap² camtu lah kan! First, it was Puteri Rayna Aleesya... Then it was Aleesya Nurani & her Momma... Then it's my turn plak!! Sooo glad that Rayna, Aleesya & Lina are doing fine now! Harap²nya jangan lah ada sesape yang sakit lagi pasni... Pleaseeee! Not in my circle of friends and definitely not in my families (both sides)... *amen*

10 comments:

jetsetter said...

Dear,
Happy birthday!
so bz sampai lupa birthday kawan sendiri..hari tu dah tgk kt FB...haihh let's cel8!

Zezzatty said...

happy birthday nita!

btw,get well soon ok.

I paham sgt cmne jaga org sakit ni.even kita ni tgkk je org sakit tp kita pon "sakit" sama.apetah lg yg sakit tu org yg paling kita sayang.

cpt2 sembuh ye nita.AMIN.

goblogbyfarah said...

get well soon anita.
and happy belated bday :)))))

Nana said...

happy birthday anita!get well soon, dear..

CuppyCakeMommy said...

get well soon dear..n epi bfday..suda tua

Mrs. Amie said...

Siannya sambut bday mcm nie? It's ok..take care Anita... get well soon! takmo sedey2.. nnt i bagi pics Adzryl naik buaian ok! hihihi...

SurayaHarris said...

happy birthday~!!
=)

Anonymous said...

happy b'day nita...cepat2 sembuh ye...tp u dpt layanan istimewa n dpt manje2 dgn ur hubby on ur bday..hehe best..

m@Ri@ said...

ala kesiannya..hrp dah sembuh n jaga diri tau...beruntung punya superhubby..=)

Nadya said...

alahaii ciannye die...happy bday btw. and get well soon..xpe ley celebrate belated sket nnt..hehe