Tuesday, December 22, 2009

Online Shopping VS Non-Online Shopping

Hikkk.

Tatau nak tulis apa as a title! :P

Well, sebenarnya... I tengah geram nih!!!

I thought shopping online nih senang tapi sometimes tu amatlah leceh sebenarnya! Haihh...

I'm trying to purchasing "something" for myself and have looked everywhere for the best bargain price and jumpa laa few options kat dalam Internet nih. Senang cerita, I ada laa jumpa online shops yang jual murah benda yang I nak tu kan.

Murah dia
for me memang murah sangat lah... Cheaper RM100ish from the retail price! Haaaaa... Murah lah tu kan?

Dok berkira-kira nak buat
payment dah and sanggup tuuuuu nak gi self-collect!

BUT......

Now I'm confused!!! :(

One online shop owner nih jual memang paling murah laa benda yang I nak tu... Tapi I tiba² jadik tak confident plak dengan the manufacturer origin of that thing that she offered. Hmmmm.

Another online shop plak, I memang ala² dah confirm nak beli from that shop... Tup tup... It's a PREORDER item plak... So once I've made the 50% payment, baru lah dorang nak order from supplier and I can self-pickup after 3 or 4 days!

Haihhh... Lecehnyaaaa!!!

I want that thing NOW!
I need it badly badly badly... Iskkk!

Ingatkan bila sendiri nak collect benda tu, cepat lah sket dapat kan... Tapi it's PREORDER lah pulak... Haihhh! :(

So nampaknya kalau I nak beli online jugak, next week lah baru dapat! :(

Husband said nak gi beli weekends nih kat mana² yang ada jual tapi kat retail stores biasa kat malls mahal sangat!! (at least for me mahal lah!) :(

So what should I do now??

Wait till next week for the item to be available for self-pickup...

OR

Just go straight to Mothercare, myBBstore, etc² and grab one!??

I'm confused now!

But I really want to buy that thing... It's really important to me! :( Grrrrr.... Gerammmmmnya!!! :(

Will update soon on other stuffs! Pening dok fikir pasal nih... Jap lagi lah I buat decision! Haihhh... :P

5 comments:

Shaza Shamsuddin said...

nit, bagi caza, kalau you memang tak de budget for the xtra 100, then tunggulah kot. terpaksalah kan. tapi kalau ada then beli je kat kedai. :)

~ SueHarriz ~ said...

in my case, ive once bought a handbag on9, turned out it wsnt the same as the ori one. a bit diff, i can tell, coz i mmg regular customer kat butik dia. saje beli on9 sbb mls gi butik. plus, cheaper. hhey wat u give u get back la. cmtu la. so pakai jela yg murah tp xbape ori. tp ada gak on9 shop yg jual mmg aunthentic pnye. =)

Mrs. Amie said...

Tahu... nak beli carrier ek? hihihi.. yerla..klu u ada extra money..terus beli kat kedai.. i tak suka brg tak ori.. benciikkk.. dr tak ori better beli takde brand langsung..nnt pakai kejap jer, i buang.. hahaha.. but up 2 u la.. apa2 pun, pilih yg good bargain la! ok!

Lea Shmea said...

lea pun ada beli clothes online yg kena pre order. i bought cos i can wait and tak penting sgt pun. but it's really worth it though! sbb sgt murah.

ARIBA said...

i pun camtu..tak sabar nak tunggu..last2 terus beli kat kedai..on the stop terus dapat..tengok ar jugak..kalau worth buying, kene ar sabar2kan diri untuk tunggu barang tu sampai rumah..