Wednesday, July 30, 2008

Coincidence or...?

Oh my.. Oh my.. I don't know what to think or feel now.. I just discovered something rather menyakitkan hati!!! Am I overreacting?? Urgh!!

I just figured out that someone is copycat'ing my business..

The "name" sounds almost the same...
The "layout" looks similar...
The "signature" sangat sama!!!

Oh goshhh! Tatau nak rasa apaaaa..
I perasan sorang or it's true pasal apa yang I baru je nampak??

I've to show "it" to my Fiance and sisters, and close friends & sesape yang I trust..
Just to make sure I'm not overreacting... Should or shouldn't I? :(

I don't really mind if dia wat "homebased business" yang sama... Because I know the "business" is currently blooming in Malaysia! Tapi........ Logik ke kalau nama, layout, even the "signature" pun are freaking similar!??!

It's the first time ever I found nama CC-maker yang ends with "Cups"... Tatau la if sebelum ni memang dah ada, tapi so far yang I dah survey²..takde!! Sedey laaaa... Dah la I kenal "dia".. Dia pun tau I'm doing the business and guna nama camtu... Nape takde nama lain dia nak guna?? :( :(

Ya Allah... Mungkin kebetulan sama ke? Mungkin itu namanya rezeki masing² ke? Mungkin I di'copycat kerrr!???!! :(

Emotionally down now.....

p.s. Lala! Ko kena tolong aku "check" something.. I'll let you know veryyy soon!! :(

4 comments:

Mrs. Amie said...

arghhhh...sape nie Anita..meh sini i tolong nilaikan... sabar yer.. the one yg copycat u tue, dah sah2 tak confident with herself...people who like to copy others, they are looser coz they dont have their own idea to show up tp their clients....! Ish...

Sara AZ said...

knits, kasik la aku url dia. bley aku investigate.

Aku pernah dgr blog entries kena ciplak but never heard of bisnes kena copycat.

Kalau ya pun nak berbisnes, takkan lagu tuh kot, kan. Hummph...

Shaza Shamsuddin said...
This comment has been removed by the author.
Anita, Mummy Adzryl said...

Girls, ntah laaa tatau nak ckp ape! Maybe kot kebetulan jer?? Sbb design mmg la lain.. Style, mmg la lain.. Tp yg me x suka nyeee.. Sbb "signature" tu SAMA! Cuma "smiley face" jer lain.. Camne tu?

Ntah laaa.. Tanak fikir buruk pasal org lain.. Ntah2 kebetulan?? Tu la.. Cam Caza cakap.. Maybe it's just a SAINGAN.. Sihat ke ha?? Ntahhhh.. *sigh*

Anyhow, THANK YOU FOR ALL THE SUPPORT.. *hugs*

p.s. I'm going to go ALL OUT in September 2008! Just wait for it! Delicious Cups will be back!! Hmph..