*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
Part 1*
*
*
*
*
*
*
*
Well lately, I keep receiving the same question from Friends, Families and Colleagues on... Is it a CHEESEBURGER or a HOT DOG!?? Boy or Girl? Mummy's Boy or Daddy's Girl??
Ah-hah... Yessss!! (With all the clues and the title itself, you guess that right! :P)
It's A Plane... No? It's A Birdy!! :)
Our Baby Jr. is definitely a confirmed "HOT DOG"!! Yayy!
Hehehehehe... :P
Check out the below picture... (taken during my Check-Up at An-Nur this morning)
Can you see the not-so-clear toottt?? I mean, in between his legs?
Hahaha.. Sorry people!
Due to the sensitivity of
Ohh this is the best scan picture I've had so far! Dr. Kham purposely scanned at his private area and managed to snap this! Baby Jr. kebetulan pulak tengah kangkang so senang laa Dr. Kham capture his toottt. Hehehe! Sooo cute!! So tinyyy... Hihihi! ;P
You know, every Tuesday is my Pregnancy-Week-Changing-Day & as of today, I turned 22 Weeks Pregnant! Alhamdulillah... Syukur ke hadrat Ilahi... :) Ohh and I'm always ahead of my due date! Tak kisah laa... Asalkan jangan overdue yer my Baby Sayang... Hehehe. ;)
Hmmmm.
Part 2
Now lets talk about my Check-Up at An-Nur today!
As per the appointment card, my appointment "time" is at 09:05, but since the counter opens at 08:30 on weekdays, so haruslah I bangun awal pagi so that dapat number awal² kan... Lagi cepat abis, lagi bagus! Hehehe...
Tapi kan... Ala² menyampah sket with some Ibu² mengandung nih! Sorry lah ekk kalau ada yang terasa.
Bukan apa, yang menyampahnya... Tau laa nak cepat kan, tapi takyah laa sampai berebut nak masuk kat pintu tu! Haishhh... Once I arrived, I saw 2 ladies sitting at the ala² anjung ke tempat berteduh depan Klinik tu, and another couple waiting slightly jauh sket from the Clinic. At that time, I terus dok tercongok tunggu depan pintu Clinic tu. Wat slumber jer... Sebab malas nak duduk² lepak² tunggu pintu bukak. Tup tup... Around 08:20++, the Preggers dah start join me tunggu depan pintu. Time tu I okay lagi laa.. Tapi yang paling nyampah nya, the couple yang tunggu jauh sket tu tiba² tercongok depan muka me! Ya Allah... Kot yer pun tak sabar kan, takleh ke respect
And suddenly, out of nowhere... *ahem! Sorry if terkasar bahasa* A I-think-quite-berumur lady with "purdah" suddenly appeared on my left side and terus stand depan pintu side kiri tu.. Grrrr!!! Geram okeh.. Takleh ke queue elok²?? Urgh!! Tapi kan... Yang bestnya, bila one of the Nurse dah mula nak bukak pintu Klinik, semua orang makin dekat ke pintu siap dah pegang² pintu. Tup tup... Couple tadi tersekat tak dapat tolak pintu, and akak or makcik "purdah" tadi lagi aggresive and dapat tolak pintu side kiri tu dulu. And since I'm right beside/slightly behind her, so I'm the 2nd person to enter the Clinic, and the 2nd person in queue for Dr. Kham! Fuhhh... Legaaaa!
And I think the couple tadi was quite left behind because even after I dah check my BP, urine etc with the Nurse pun I tengok they're still sitting at their seats and nama belum kene panggil. Hah! "Ter"masuk lambat laa kot tadi... Hihihi! (Jahat plak I nih kan? Bukan apa... Geram jerr! Pagi² dah ada sessi rebut-rebut turn kat Klinik! Haihh.. Macam² kan?? Dah laa I tak cukup tido the night before. Kata balik keje kol 01:30 kannn... Pastu jumpa orang² camnih plak! Haihh.. Penattt!! :P)
Hmmmm...
But as usual laa... I think Dr. Kham's patients memang ramai!! Sebab I tengok sikit jer nama² yang Nurse tu panggil untuk masuk bilik Dr. Fatimah. Preggers yang masuk bilik Dr. Fatimah tu pun mostly yang datang lambat sket from me. So that shows yang the rest of the Preggers memang tengah tunggu turn untuk Dr. Kham laa kan? I'm the 2nd person in queue tapi still belum kene panggil lagi. So lesson for the day
Part 3
Well, regarding Baby Jr.'s progress inside my womb pulak... :)
He's doing fine & healthy... Alhamdulillahhhh! :)
My
Baby Jr. is also actively moving today... Ntah laa! Somehow, I rasa everytime I gi Check-up, sure dia active!! Gerak sana-sini... Pusing²... Stretching his body (I think!)... Knock² and nudge² in Mummy's womb... Ohhh such a good feeling! :D
Few days ago, during the Weekends... I dok laa risau sebab dia tak banyak move. Maybe sebab I banyak makan food kenduri kawen kot?? He moved sikit jerrr sampai rasa tak tenang sebab dia tak gerak sangat... But today, wallahhhh! Activenya anak Mummy nih ekk!! Saaayang diaaaa.... Again, I think it's because his Daddy is not around to accompany me. So he decided to teman his Mummy instead!! Awww... I hope that's true.... *wink* :D
Hmmm... What else eh?
Part 4
Ohh...
Dr. Kham suggested that I do a detailed scan of Baby Jr. Hmmm. Me and Hubby has discussed about it too (before I went for the Check-Up) and yeappp... InsyaAllah either this Friday or 2 weeks from now, I'm going to have a detailed scan of Baby Jr. Eventhough Dr. Kham suggested this coming Friday, tapi sebab end of this month my Husband maybe akan dapat cuti from his company, so maybe during his off-day baru kitorang pergi kottt... Sebab I don't want to leave him behind! It's our very first child... Of course I want to share this experience with my beloved other half kan kan? Ohh you know what I mean... ;)
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
Okay lah...*
*
*
*
*
*
*
*
*
Before I end this entry, I'd like to say...
"GOOD LUCK & CONGRATS to my Blogger friend, Laney/Lina @ MyBabyBumpBelly because by now, she's either still in the Labour Room (at An-Nur) or already cuddling her little Bubbles in her arms! Awww... I can't wait to visit her! Eventhough I'm quite shy shy cat but I still want to see/visit her & her newborn! FYI, this morning when I first arrived at An-Nur & while berdiri tercongok sorang² depan pintu Klinik tu, I texted Lina & she replied!!! Ohh.. She's already warded at 01:00 last night and the 2nd text I got from her, she said that she's now going into the Labour Room so once dia bersalin, she will let me know. Tapi up till now, I didn't get any text message yet. So tatau laa... How is she doing eh?? Lama dah nih... Mesti dah give birth kan?? Err.. I can't be too sure unless I got her text or her friend/sedara/sister/Husband writes an update on her blog... So now, marilah kita tunggu & lihat! Moga² semuanya selamat... *amen* Hmmm... Anyone nak join me visit Lina at An-Nur bila² nanti?? Do buzz me here okeh! :)"
Okay!!
I'm done writing now... Penat dok draft this entry whole day at work! Dok edit sana-sini, now taddaaaaa...
HAPPY READING!!! :P ;D
Ohh no! That's not my belly button yang tersembul keluar tu tau! That's my maternity pants' line! Hehehe.. :PTake care, everyone!! :)
*
*
*
P.S.S. I have moreee pictures to show here but no time to edit lerrr... Next time okeh! :D





12 comments:
waa...congratulations.;-)..dapat baby boy.I tak tau lagi.Haritu check still can't detect boy/girl..this coming saturday g checkup lagi.hopefully dapat tau..;-).Take care of yourself..
uish..teruk betul ibu2 mengandung dok gaduh masuk clinic..hehehe..cam funny pun ada.tapi kalau ada orang camtu, kene ajar jugak skit..hehehe..
Waahh..baby boy eh..congrats Anita..
Kalo dh scan do kata boy..confirm le boy lgpon dh nampak kan..
Sy ni..even doc confident kata gurl..but still takut2 kot keluar baby boy lak nanti. Tapi x kisah gurl or boy janji sehat kan. Just kalo baby boy..kena shopping baju baby le pas abih pantang nanti..hehehe..
hey knits, soo happy for u :)) jaga diri elok2 tau!!
knitsy! wow bestnyer baby boy! :D i like kalo baby boy yg first so that dia akan jadi abang yg jaga adik2 dia. :D caring gituuu..hehehe
congrats dear!
Feewiittt..it's a boy! it's a boy! Knit, perlu ke ada sensitiviti tgk baby punya 'toot'...? Kalau i, tak kisah pun.. it's a baby.. tak kuar lagi pun...sonok kalau dpt tgk dengan clear nya.. neway.. congrats babe...i know how excited u are! bestnya!!!
- my check up this coming friday.. hope boleh nampak jugak!hik hik..
congrats!! hehehe tuuutt tuut da nampak eyh :D Pasni boleh la start menghunting keperluannya pula yer ;)
ariba: hi ariba!! thx.. sbnrnya dah tau lama dah since last checkup tapi this time baru Dr.Kham tunjuk his private part tu.. baru clear sket! hehe.. anyhow, sket lg sure u tau punya.. good luck & take care too.. *ahem* btw, mmg klakar pun kalau fikir pasal ibu2 nih.. dah la kt priv.hosp... kat gomen klinik pun x camtu.. haih macam2.. :)
apash: hi apash!! thx.. insyaAllah btol kot apash baby girl.. my fwen (yg dah ada 2 baby girls) ada ckp, slalunya kalau doctor susah nak ckp boy/girl.. or doctor tu cam kurang pasti sket, insyaAllah girl! sbb baby boy nih senang nak tgk sbb dia nye toottt mmg obvious! tp ntah la kan.. dun worry! sket lagi due date apash kan.. seronoknyaaa! take care..
jai: hey jai!!! thank you.. hehehe.. btw, kedai dah bukak ke?? good luck ok! and CONGRATS too.. 1 step ahead in ur bizz.. *wink*
lyana: lyana!!! thank youuu.. hehe. tu larr.. my instinct dari awal lagi rasa boy so alhamdulillah laa kalau btol.. sama la kita! sumhow me pun ada pemikiran yg kalau 1st baby dpt boy, jadik abg yg ala2 caring gitu.. (cam my hubby, 1st child from 6 sibs). *kononnya laa* hehehe..
amie: amie dear, sbnrnya x la perlu sgt sensitivi tu.. hehe! tp ntah laa sumhow rasa cam nak blurkan sket pix part toottt Baby Jr. tuh.. sesaje je! xmo tunjuk yg clearnya.. hehe.. tp eventho blur, still leh nampak pun kan yg 'rocket' part tu? sbb eventho i blurkan part tu, tp cam agak clear gak! hihihi.. well, thx btw! yeap.. am very excited.. x sabar nak shopping!! *woops.. btw, babe.. nnt Friday kalau dh dpt tau, inform yerrr... take care!!
hanie: yesss! sbnrnya my OB dah nampak since last checkup.. dah tau dah sbnrnya tp x puas ati.. this time, dia tunjuk terus part tu.. and instead of print kan pix part badan/head, doctor print part toottt dia plak.. tu yg nampak tu! hehehe.. thx btw! so boley la start shop sket2 kan.. hihihi!
nit!
congrats, now dah tau jantina leh start cari the name pulak...
im happy for you too dear..
take care...n take care of ur lil one too...
hi anita..
congratsss...baby boy eh..
hehehe
congrats dear... my MIL kata, kalau perut tajam ke depan tu memang boy... kira betul la tu kot ek.. dulu perut i pun gitu :D
hye there,congrats!~
dun worry much psal uri kat bawah tu.i masa early pregnancy pon uri kat bwh,pastu baby songsang la..but now alhamdulillah,baby dh duduk ditempat sepatutnye~(doc ckp my baby suke jln2)hihi~
Take care urself ya.
aaaaawwwww!! baby boy!!! bestnyeee!!! ok instincts tells me mine's a boy as well but who knows, i might end up awith a little princess :d guess i'll just have to wait and see
Post a Comment