Ohh sungguh gerdix skali statement di atas, I know! :P
Truth is, I'm not really a shopaholic... Betul! :)
Hmmm..
Well, sometimes I think I am one, but when I think of the things I buy, will buy or tend to buy... I don't think I'm sooo into shopping or buying things! Heh..
Frankly, money is an issue here!! (Too bad for moi!)
It seems like I hardly get enough of it now... *sigh*
Melepaskan perasaan session... So please bear with me! :P
FYI, I've been with this company (my workplace) for 2 years+. And eventhough I started as a GTP (a Trainee, basically!), but I'm one of the first 3 people who got promoted a month earlier than the rest of the GTPs. (Yeah, lucky me!) But heyyy!...end of luahan hati!! Chewahh.. :PWeI feel cheated... :( *sigh* I don't want to elaborate more on that though... But what I'm saying now is, the pay I got every months are not up to what most people are getting these days... Yes, workingweirdlate hours or shall I say, in shifts (UK hours, in my case) gives me an additional ringgit every months because we are entitled for monthly "Travel Allowance", plus getting the "Relief Allowance"...and if we're lucky enough, sometimes we could claim for the "Meal Allowance" if we work on Malaysian Public Holiday (PB). Why work on a PB, you must be asking? Simply because manalah orang UK sana cuti time kita sume nih cuti kat Malaysia... So haruslah kitorang sume nih KENA KERJA on those PBs! Huhuhu. So that's why!! :( Yang I dok tak puas ati is my basic pay. Sangat sikit!! Fresh Grads yang baru start keje zaman skang pun basics dorang lagi tinggi okeh!! Hmmm... Ye laa.. For me, bila dah campur sume allowances tu, memang laa tinggi sikit tapi sampai bila?? Kalau nak tukar kerja to normal hours, sure my pay akan dropped kan?? Sebab dah takde dah sume allowances tu. Have to depend on the basics laa kan?? *sigh*
Dah laa.. Dah merepek nih! Nak cerita lain, lain plak yang keluar.. Btw, jangan salah faham yer... Saya masih bersyukur dengan apa yang Allah dah kasi kat saya! Syukur dengan apa yang dah ada, and yang dah dapat! Alhamdulillah... Hehehe! Okay, back to my original stories... :P
Ohh...
Actually, I'm the type yang banyak sangat teringin nak beli tu, teringin nak beli nih.. Tapi end up, susah betul nak cari yang memuaskan ati & suka... Sure after dah pusing² cari, I'll give up and stopped looking. Andddd... Sometimes eventhough dah jumpa yang berkenan and cocok (skema jap perkataannya! :P) in my yes, mesti tak beli punya lahh!! Hahaha... Ntah laa nape! :P
And my Mom once said...
"Angah (panggilan for me in my family) ni memang dari dulu kedekut sket and susah sket nak beli barang...Tapi once pilih benda, sure yang mahal²!!"Haa... Lebih kurang camtu laa cara Mama cakap! Hehehe. Teruk kan? :P
But nahhhh...
Bukannya terlalu memilih or suka nak beli yang mahal²... But maybe I'm the type yang go for quality! Chewahh... Tapi this doesn't apply to everything okeh! Me nih bukannya pandang kat branded items sajorrr... Only on certain items jer! Hihihi.. Plus, I lagi suka membeli untuk yang tersayang dari beli stuffs untuk diri sendiri! Betul... Tak tipu punya! I love love loveee to spend, pamper and splurge my loved ones with gifts, presents or just any inpromptu things! Contohnya, tetiba nampak satu barang yang I tau my Husband suka, I tak fikir panjang untuk membeli and kuar $$$ banyak mana pun asalkan dapat kasi benda tu kat Hubby! Ohh... The feeling of "memberi hadiah" tu memang heavenlyyy lahh! Hehehe... BUT! Kalau I terjumpa anything yang dah tentu² I suka and memang nak sangat²... Belum tentu lagi I beli! Mesti fikir ribu² kali and ntah camne, terus jadi kedekut ngan diri sendiri! Hahahaha... Betul tak tipu! :P :)
Okay lahh...
The climax of this entry sebenarnya ialah.......
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
Nanti lah I cerita in next entry okeh!
Bosan laa plak tulis kat sini panjang²... Hehehe! PEACE!! :P
...To be continued!! :)




2 comments:
ya mee too..d tempat ekrja skrg sy bermula as contract..but after 3 months they converted me but my basic turun rm200 from my salary when im contracted...sedih mmg sedih tp sy terpaksa timer je..yelah permanent lebih baik dr contract je..sedangkan as fresh sy leh dpt lebih dr tu..em..apepn syukur tetap syukur..dr d penganggur kan..
p/s:jum cari kije lain same2..hehe..
same here..my bestie ejek me,i would walk million miles jez to get 50cents off!hahaha..jahat kan dia.i feel easier to spend money for my loved ones rather than for myself..especially when I travel..penuh beg utk ofismate la,bestfren la,family la,bf la..huuhuh
Post a Comment