Friday, April 10, 2009

Move It, Move It!!

Ohh...

My Baby Jr. is moving² inside me now... Active sungguh!! Iyer Baby, Mummy nak gi makan laa ni... Sket jer lagi "LUNCH" break Mummy...

Sabar sket lagi yer, Sayang??


Ohh... Memang segala pusingan dia buat nih! Pusing... Kicking... Nudge²... Menggeliat... Stretching... Somersaults... Ohh everything!! If I'm not wearing anything now, for sure I dah enjoy looking at my belly macam last night! Hehehe. Ohh apa jadik last night?? Later I update pasal tuh okeh... *wink*

Ouchh... Babyyy! Senak perut Mummy nih!! *rubbing my belly*

Okay²...

Kita gi makan
now okeh... Jom jom!! ;D

I'm out for "LUNCH" now. So be right back, okay?

Will update again once I'm done layan'ing my Baby Jr. dalam perut! Hihihi!

...to be continued!!! (at 19:05)

***Updated at 21:28***

I'm back!!

I thought I want to update straightaway but you know laa... My cold/flu is getting worse today! I degil takmo gi jumpa Doctor. Bukan apa, no matter how safe the medicine Doctor kasi I nanti, tapi I memang takkan makan punya... I tak percaya sket makan ubat² time Pregnant nih! Huhuhu... So kene tahan and sabar jer lahhh!

Iskk... Sakit hidung nih!! Tersumbat jer... :(

Well, back to what happened last night! Hehehe...

Oh well, lately I realized that our Baby Jr. is most active when I'm working (from PM to AM) or when I'm about to go to sleep around 01:00 onwards!

Like last night, Husband was already sound asleep but biasa larr I kan memang susah nak tido since Pregnant nih... So I was tossing around, left to right, on my back, back to left again... Tak selesa, back to right side... Haihh! Macam² position laa... And somehow I perasan that kalau I baring mengiring, to the right or left, Baby Jr. sangattt active bergerak!!!

Semalam kan... I tengah baring mengiring ke kanan, I dok terasa sangat dia gerak²! Sangat² rasa cam ada "something" pusing² and stretching dalam my belly... Pastu I terasa nak check and tengok my belly! Tup tup... My belly moves itself! (bukan bergerak tercabut dari badan okeh... Tinggi tul imaginasi tu! :P) But my belly was moving and gerak² cam ada "something" nudge² and kick²!! ;D

I was like... Whoaaaa!! Anak Mummy tunjuk his moves for the FIRST TIME!!! Yayy! I dok laa tergelak² sorang tengah² malam tu... I tried to kejutkan my Husband soh tengok sekali but I know he was really tired from work, so I tak kacau dia laa!


Hoping to see something like this, boley ker?? Hihihi! ;D
(Picture Source:
http://www.maternitysecret.com/how-to-count-fetal-movement/)

Ohh my Baby Jr., Mummy enjoyed every kicks very veryy much!! Tak sangka kan... Ingatkan my "padding" tebal sebab tu I tak pernah nampak pergerakan dia kat perut (like most of you yang petite size, sume mostly leh nampak pergerakan Baby kat perut kan??)... Tapi alhamdulillah Allah nak tunjuk gak kat me! Dapat laa I tengok my belly gerak² kiri kanan and terbonjol²!! Hihihihi... Jap gi balik kerja nak try check lagi kot² time dia gerak I leh tengok lagi sekali pergerakan dia in my belly!! And this time nak cepat² tarik my Husband soh tengok... InsyaAllah! *crossing fingers* ;D

Okay lahh...

Ehh! Guess what??

Our TL just approved our request to go back early today so yayy!! Hari ini dalam sejarah... I boley balik 1 hour earlier which at 22:30, paling awal antara semua orang dalam my team!!! Yayyy... :P

Sooo excited!!

Okay arr... Nak type cepat² sebab ada lagi entry nak tulis nih!

Hihihi!

See you again! *wink*

5 comments:

f a i z a h 's said...

Eh btul ke nmpak kaki bebi kick2 perut tuh? ish mcm xcaya...jelas giler nmpak kaki bebi tuh...wah

ARIBA said...

that was great, isnt it..ada cam sesuatu yang bergerak dalam perut kita..hehehe..

nurulzia said...

wah..knits..bestnye..nanti awak rakam la wat simpanan awak..leh tunjuk kat baby esok2..hehehe

lieYaNa said...

mak ai.. seriously mcm best je namapk tapak kaki baby tuh.. wehuuu

bestnye...

"nak cepat wat anak la pas tawen nnt, nak rasa camtu gak n mane tau bleh dpt nampak camtu kat perut"

heheh :)

Cassey Boutique said...

hey, this is amazing... i can't believe my eye, it's baby feet :o