I'm 28 Weeks Pregnant today! ;D
Nothing much to update on my pregnancy...
I'm doing good and our Baby Jr. is becoming more and moreee active now!!
Seriouslyyy... He will turn, kick, nudge or just do any acrobatic movements (Read: Somersault, to be exact!) anytime of the day! Dah tak kira masa dah! No fixed time on his "active" movements though... As the person who carries this little miracle inside her for 7 months plus now, I myself can't really tell when is his sleeping time or when is his main² time! Hehehe... Active sungguh anak Mummy nih ek!
Takperlah... Gerak lah banyak² Sayangku! Mummy loves every moves you make! It's the best feeling ever... Ohh! :)
Hmmm.
Oh by the way, lately I realized 1 thing!
Our Baby Jr. is mostly active around 01:00 to 02:00 plus!! Tak tahu lah naper dia active semacam masa² tuh tapi memang at those hours lah I can see his movements on my belly! Seronokkk I tell youuu... All I need to do is just to lay sideway on our bed (either facing to the left/right side of the bed) then I can see his movements on my belly!!! Hihihihi! Sungguh chomel pergerakan si kecil dalam belly ku!
You know, since I kerja pun ikot UK hours kan... So my sleeping time pun tak tentu sket malam²! Yes, even during weekends!! Huhuhu. So every night I memang akan ada problem nak tido... Orang lain (anywhere on earth!) mungkin dah tido time tu tapi mata I masih fresh and langsung tak mengantuk! Dah terbiasa ngan UK hours kottt... Hehehe. So I rasa lah kan... Our Baby Jr. pun dah terikot masa "berjaga" Mummy dia nih! So time takleh tido tu lah I layan our Baby gerak² dalam my belly nih... Sambil tu, of course lah I cakap² and borak² ngan dia kan... Sambil usap perut, sambil borak² merepek² with him! Paling best bila Baby Jr. responds back to me!!! Awwww... Cam paham jer apa Mummy cakap yer Sayang?
Seriously! Rasa cam memang berborak betul²... Sebab sometimes bila I tanya apa² kat Baby Jr. and I want him to reply "YES" (kick Mummy!) or "NO" (wat² senyap jer), he will respond!! Awwww... Touched okeh!! And ever since our Baby Jr. dah kenal suara Daddy dia, I lagiii lah terharu! Sebab every night before we went to sleep, Daddynya akan cakap² with him... Siap panggil his name lagi! (yes, we've decided on a name!!) And he will respond bila panggil nama dia! Alhamdulillah... Hope nama tu sesuai untuk our Baby Jr.... *amen* ;D
Okay lahh...
Like I said, nothing much on my 28th Week updates! Lebey kurang jer cam the weeks before... Bezanya cuma my baby bump makin membesar, our Baby Jr. pun makin besar
That's about it!
I'll write again soon...
Ohh jappp!
One update before I go... :P
***Upcoming Pregnancy Check-Up - News & Update***
As usual, Tuesday is the day where I will read all the Pregnancy Week-by-Week updates on Triple-W!
Ohh and one of the information I read, it looks like I'm going to have my Pregnancy Check-Up every 2 weeks from now on... Ohhh cepatnya nak kene check every 2 weeks!!
My next Check-Up is next week, on 28th April 2009 (at KKSK) and the following week, on 5th May 2009 (at An-Nur)... Which means..... Lepas nih every week lah I ada Check-Up ekk? Sebab I Check-Up selang seminggu kat gomen and private... Kalau from now on kene Check-Up every 2 weeks, every week lah nampaknyaaa! Ohh, you get me!? Hohoho. Boley plak camtu kan? :P ;D
Just hope that my
Okeh!!
See you in my next entry!! ;D






3 comments:
wow sis!
im excited when da days is coming to see my nephew to be..
ahaks!
btw, since he so active in ur belly..
i think ble die kuar nnt, mest die active..
ehehe..
da ader nama ekh for baby jr?
what his name??
ehehe..
*gatal nk tau..
i know u wont tell me until da day is come..ehehe..
:D
wah..your baby dah makin lasak..sama macam kita jugak..terlalu sangat sampai cam nak terkeluar dari belly kita jek rupanya..kemek2 perut kita bila baby gerak sana sini..kalau boy boleh terimalah..kalau girl..uish..she's an active girl lah..
AdikSa: hehehehe.. cepat kan masa gerak? sket lagi leh jumpa ur 1st nephew.. :P yeap, nama dah ada.. dah siap panggil2 dah.. tp SECRETO dulu! mama k'long tny pun tak kasitau.. haha! tunggu dia kuar baru confirmkan nama... :P ;D doakan baby sihat okeh! :)
Ariba: hehehe.. tak kisah boy/girl, mmg lasak pun dlm perut time2 nih.. dia makin besar kan.. heh! tp yg tak tahan tu.. mata tgh ngantuk giler n tgh mamai2... dia ajak main plak.. dok kick2 n pusing2.. haihhh! tp i'm loving it! :D
Post a Comment