Tuesday, May 19, 2009

Is it my fault!?

Ohhh!

Despite the happiness of turning another week Pregnant, there's a BAD NEWS today!

Actually, baruuu jer lagi kejadian nih berlaku! At around 21:40 tadi... :( :(

Tau tak apa jadik??


(Picture Source: Google.com)

I came back from my "LUNCH" break at around 21:30... And since I have another half an hour to go before my break is over, so I thought cam malas lah nak tengok TV kat Lounge/Pantry area tu... Baik I dok depan PC and do some bloghoppings! Hehehe.

So I went inside the "aquarium" area (my workstation area) and tried to open my pedestal using its key.

Tup tup.......

Huwaaaaaaaaa!!!

Kunci pedestal tu patah kat dalam!! Isk iskk... Somehow I dah agak dah nak jadik camnih!

Before I went out for "LUNCH" tadi, I perasan yang kunci tu memang dah bengkok sket... Pastu hati I terdetik nak guna kunci spare satu lagi yang kebetulan I sangkut kat my car keys. Pastu lepas balik office balik, ntah nape I gatai pi guna kunci yang dah bengkok tu... Tup tup memang tersangkut lah!! PATAH okehhh... Takleh tarik kuar dah...

Huwaaaaaaaaa!!!

Dah lah my handbag, my car/home keys, my digital camera, and all my other belongings ada dalam pedestal tuh...

The pedestal looked something like this... But different handle style of course! :(
(Picture Source: Google.com)


Ohh! The tempat kunci looked similar to this! :(
(Picture Source: Google.com)


Oh my!! The pedestal looked ALMOST similar to this one! Cuma the handles' color is Silver/Gray instead of black! And tempat kunci dia kat atas bukan kat bawah... :(
(Picture Source: Google.com)


Hishhh!!

I panicked okeh and cepat² kasitau my TL!

He came to my desk and tried to break open the pedestal but to no avail... Sampaikan lebihan kunci yang patah & tertinggal dalam pedestal tu pun dah makin terperosok ke dalam! Takleh korek dahhh... Iskkkk! Camne nih?? Camne nak balik!?? :(

Oh my...

Thank God I have my wallet & my 2 handphones with me... Sebab I bawak sume tu time kuar makan tadi so mesti lah they're with me kan! Aiyakkk... Sedeynyaaaa... :(

So now, these are the things that make me really reallyyyy worried... :(
  • Takleh drive balik umah tonight (yes, I still drive to work every Weekdays from mostly 15:00 to 00:00, eventhough perutku makin memboyot!)... I've called up my Husband & of course dia akan menjemputku balik hari ni... Tapi at 01:00 okeh! Shiannn my Hubby... :(
  • Takleh guna my digital camera kesayanganku itewww... (Macam lah penting sangat nak snap pictures time² nih kan!?)
  • Bila my car keys ada dalam pedestal tu, secara tak langsung my house keys pun ada kat dalam tu lah kan?? Huwaaaaa... Camne nak kuar umah esok?? :(
  • Ohh! MOST IMPORTANT!! Bila my car keys ada dalam pedestal tu, haruslah takleh bawak my car balik umah malam ni (sebab spare keys ada kat umah my Parents in Shah Alam!) Iskk... Huwaaaaaaa!! Risaunya nak tinggalkan keteku di open parking lot itewww! Dah lah gelap takde lampu!! Iskkk... Risau nyeeee!! :( :( Eh ehh... Then esok camne nak gi kerja!??? Huwaaaaa..... :( :(

Ohh I need to think of something!!

Hmm... My TL dah email our Dept. Secretary pasal my "issue" nih so we have to wait till tomorrow morning for her to do something to resolve this! Aiyakkk...

Mesti you guys tertanya-tanya or terfikir nape tak break the pedestal jer kan!? Even my Husband pun tanya nape tak pecahkan jer pedestal tu...

Hishhh! Ntah laa...

My TL pun ada terfikir nak kopak break the pedestal but since right now is considered as "Out of Office" hours, so takleh laa buat sesuka hati kan! Kene tunggu esok pagi gak untuk biarkan "the Management" to decide on what to do... Kalau nak pecahkan pun, biar dorang yang wat... Takmo nanti kalau kitorang pecahkan pedestal tu suka hati without informing "the Management", kang kene bising lak... Jadik "issue" lain plak kang... *sigh* :(

So nak taknak, kene laa bersabar and tunggu sampai esok... Iskkk!

(Picture Source: Google.com)

Oh yeah! I've called up my Mama and told her about it... She said, pasal kereta tu kene tawakal jer lah... Hope kereta tu "sihat-walafiat" ditinggalkan kat parking lot sendiri²... :( Takleh wat apa! Takkan my Papa nak datang tengah² malam buta nih untuk kasi I spare keys tu kan? Huhuhu. Yeah, I understand Ma... :(

So tomorrow, I insisted for my Papa to come over to my place, fetch me then probably after breakfast we'll drop by my office to settle this "issue"! Huhuhu. I have emailed our Dept. Secretary to inform her about my attendance tomorrow morning & hopefully she won't break the pedestal sebelum I sampai... Risau lah! Dah laa banyak barang dalam tu... Risau dorang nak pecahkan pedestal tu without me around... :(

So yeah...

Itu lah cerita ntah hape² saya pada malam ni...

Bukan rekaan okeh!
It's the REAL THING!! Huhuhu...

Now hati tak tenang nak sambung wat kerja... Tak sabar tunggu esok pagi!! Nak cepat² bukak pedestal nih dan selamatkan apa yang patut! Pastu nak selamatkan keretaku yang akan ditinggalkan kat parking lot tu sendiriannn... Huwaaaaa! Tak dapat nak bayangkan!!! :( :(

So Good Night, Everyone!!

Please pray for me and my car so that everything will turn out fine tomorrow... Take care ya! :(

*
*
*
*
*

Banyak benda nak update kat sini tapi........ No mood to update dah!!! Rasa nak balik jer nihh and mengadu kesedihan dan kerisauanku kat my Husband... Huwaaaaaa! Nak balikkkk! Lambat nyer kol 01:00... :( :(

2 comments:

nurulzia said...

knits,sabar ok..InsyaALLAH sumenye ok..bukan salah awak..xsengaja kan..and bende dah jadi..

irvanqiesy said...

i pon pnah alami mcm tu gak,tp i amek kunci spare dan cbe cucuk kt tmpat kunci tu then i try pusing mcm biase,alhamdulillah bleh bka...