Yeap!!
Back at work after 2 Months+ leave sangat² lah tak best dan membosankan!! Lama sangat cuti siap extend, tuh yang malassss sangat nak balik kerja tu! :(
Besides having to catch up on the updated process & procedure, lots have change here! Yeah, I'm still at work while writing this. Ohh! It's 23:07 (11.07pm) by the way... *looking at the PC's clock*
Hmmm.
I miss my babies sangat²!! Apa lah si Daddy & Son tengah buat agaknya? Tadi baru pas call my Husband. Katanya si tecik tengah tido. Awwww... :)
Ehh Ehh!
Surprisingly kan, first day back at work is not that bad pun sebenarnya... Yer lah! Kerja cam I nih mana ada "homework" or pending work pun. No outstanding work whatsoever since the last day I left for Maternity Leave! Best kan?
Ohh! There are still some tickets that I need to follow up... BUT! Only IF the tickets are bounced back to my queue. So far, sume tickets pun kat queue team lain! Fuhhh... I'm glad!! Hihihi! :P
When I entered the 'aquarium' department, some eyes were locked on me!
Bukan sebab saya dah slim melim ker apa tau... Nih meh tengok perut, peha, lengan dan yang sewaktu dengannya yang makin expandddd tak terkata nih! Hohoho... Well, maybe sebab lama tak nampak I kot! Hahaha. Perasan sudahhh! :P Hmmm. Some familiar faces & colleagues said Hi and Welcome Back too... So rasa seronok jap okeh! Hihihi.
Ohhhhh!
Again, I miss my little Adzryl! :(
Sending him off to his Babysitter for the first time tadi was so sooo hard for me!
FYI, my Husband decided to take EL today sebab tak sanggup tengok wifeynya nih dok cengeng satu malam sampai ke pagi sebab tak sanggup berenggang ngan si tecik! My Husband felt the same way too... Huhuhu! Berdrama bagai tadi pagi2 kat dalam bilik. Serious sedih sangat nak hantar dia kat rumah orang... :(
Nevertheless, we still send our little Baby to his Babysitter.
Tepat2 14:00, for the first time ever after these 2 Months+... I drove my car!! Woottt woottt... Rindu betul nak drive my comot ViVi tuh! (Read: ViVi ialah nick name gerdix keretaku! :P)
Eventhough my Husband is on leave, but he asked me to prepare everything for little Adzryl while dia observe apa I buat. Kiranya nak train I lah ni! :P I prepared his Baby Bag... Place him elok2 atas his "pinjam" Baby Carrier... Then angkat all his stuffs pastu letak dalam kereta... Pasang seat belt kat Baby Carrier tu etc etc! Husband I tengok jer... Hehe!
Tapi hari nih memang mencabar me emotionally lah...
Asyik nangissssss jer!! Huhuhu... Cengeng sungguh!
Hmmm.
When we arrived at the Babysitter's apartment, my Husband waited in the car. Baru first day nak hantar dia kat umah orang, banyak plak barang Mummy dia nih bawak! Huhu. So yeah, I tak kisah pun my Husband tak teman. Sebab nanti hari² lain, I'll be alone jugak. So better I practice dari hari nih... Betul tak? Hmph!! :P
So agak kalut jugak lah tadi dengan perasaan yang sayu pilu nak hantar anak ke rumah orang, dengan nak angkat barang² dia tuh.
Sampai jer kat umah Babysitter dia, akak tuh terus angkat si tecik... Ohh jeles sekejap! Huhu. Then borak² and pesan² apa patut... It's time for me to make my move!
Ya Allah beratnya kaki time tuh... I requested to hold my Adzryl before I go! Akak tuh pass jer Adzryl to me, I pusing mengadap ke tempat lain and cried (again!!) sampai bisik² kat telinga dia. Dia senyap jer dengar Mummy dia nih cakap bisik². Huhu!
Bila I kasi balik dia kat akak tuh, she perasan my tears!! Terus dia cakap ala² pujuk... Sedih lah, Kak! First time nak berjauhan dengan si tecik kesayangan saya nih... Mak mana tak sayang anak oiii!?? Huhuhu.
So I left dengan mata yang merah! :(
Kat bawah apartment tu, while walking towards my car... I cried like nobody's business! Alaa... Lantak lah orang nampak pun! Kita tengah sedih... Perasaan kat dalam ni sapa yang tau!? Huhu. Masuk kereta, terus gerdix nangis kat my Husband. Huhuhu...
Mummy miss you sangat², Sayang!! :(
My Husband offered to drive this time sebab I nangis teruk sangat! Hehe. So yeah! I didn't drive to work today! *obviously* Tak sabar tunggu my Husband amik balik kerja jap lagi. I'll get to see my little angel back! Yayy... ;D
Ohh!
23:50 already... Wow! How time flies... :P
Nak siap² lah gini! Ehh... I ada some pictures nak share sebenarnya tapi takde cable lah sini! Sat gi balik rumah, I'll try to upload okeh! :P
Adzryl Faheem Sayang... Mummy can't wait to see you!!!!!!!
Ummmuahhhh... ;D
Later, everyone!!
***Updated @ 23:58***
Ohh! My Husband just called...
He might delay amik I jap gi! Why!? Sebab si tecik baru bangun and lapar nak susu! So my Husband tengah feed dia... Once dah abis minum, then Daddy & Son akan gerak gi amik Mummy from work!
Hmmm.
I know it's already midnight now so PLEASE -- Takmo ada bunyi² and suara² tak best from my readers yang mungkin nak comment pasal kenapa nak bawak si tecik keluar rumah malam² buta ni. Well again, like I said... We HAVE TO okeh! I kan tak drive today. Mana ada orang kat rumah yang leh jagakan si tecik. So mesti lah Daddynya kena bawak our little Adzryl gi amik I skali. Huhuhu!
So yeah... I'm still here, waiting for my babies to fetch me!
Sementara tunggu nih, I online lah dulu kan! ;)
Ehh! Just received another call from my Husband. Dia dah OTW. So got to go! Later ya? :)
iPad如何屏幕旋转(ipad怎么旋转屏幕方向)
2 years ago




8 comments:
betul tu nit..back at work is not that bad pun sebenarnya..kita haritu pun sedih tinggalkan Ayra..but still boleh control my tears..kita buat hati keras jeklah..lama2 ok jek..mula2 memang sedih..anyway, kita kerja pun for our baby jugak kan..Don't worry, my mom selalu ckp, baby yang mommy dia kerja usually independent n tak mengada2 sangat..(yelah..dulu pun my mom kerja)..yang housewife, maybe lain situation dia kot....yelah, dia tau mommy dia kerja so dia tau how to behave kat rumah orang...;-)...i'm sure Adzryl pun baik2 kat rumah babysitter tu...
ouhh sgt touching! :( harap your baby ok dgn his babysitter kan.pray for him
tuhla..touching je...mebi 1day sy pn akn menghadapi menda yg sama :( harap2 u'll be better pasneh.. ^_^
babe..u decided hantar kat babysitter eh...gud choice! ada bape org baby dia jaga..? hopefully adzryl sorg je..cm harriz..all attention is for HIM only! =)
uwaaaaaa reminds me masa 1st time anta alya kt bbysitter dulu.
today she turns 5 months already..how time flies ;)
waa first day dah success! u went through it like a champ, kak nita. :)
seee....u made it...adzryl is safe.plus hubby u boleh pitch in jaga dia bila dia balik.so...nothing to worry about...happy for u!nak raya dah...boleh cuti lama yeayyyy
ala sedihnya..cuma membayangkan diri sendiri kat tmpt u anita..for sure tak sanggup kan..huhu..hrp arini lebih baik utk u n adzryl..
Post a Comment