Ohh!
Sedih jap kalau ingat balik... As if he knows that I'm going to leave him for 9 long hours!! :(
Hmmm.
My Adzryl was all smiley and gelak happy² when we were still at home. Lepas I BF him and put him on his bouncer (Thanks Aunty Miejot & Zatod for the bouncer!), dia asyik dok senyum² and gelak² jer! Sampaikan my friend, Siti, pun tegur cakap yang si tecik nih suka senyum. Hihihi! Dah pandai mengagah dah dia... :)
FYI, my friend (ex-colleague/ex-housemate) Siti dropped by our house to give me the kerepek I ordered from her & at the same time, she wanted to visit my little Adzryl buat pertama kali! Hehe. She claimed that my Adzryl looks exactly like me! Macam fotostat I dia kata! Is that true? Hihihi. :P :)
Ehh... Back to the "Blog Title"! :P
Hmmm.
When I angkat dia and placed him on the Baby Carrier, dia pandang jer I sambil senyum² and agah² me. Sayu plak I! Terharu okeh! :)
But then... When I angkat him and masukkan dalam kereta, dia terus diam. Dia terkejut kot because dia terus rengek² manja pastu. Agaknya dia tak nampak sesape kat keliling dia. Yer lah. I tengah nak tutup and kunci rumah kan! Sib baik Siti ada and tolong bukak kan gate rumah. Kelam kabut gak I sebab first time nak hantar dia sendiri to his Babysitter. Huhu.
Ohh!
First car ride with my Adzryl, JUST THE 2 OF US, sangat² seronok and mendebarkan!! Heeee... I teringat plak Sue cerita pasal her first ride berdua jer ngan si tecik tomey Harriz. Haaa! Camtu lah I rasa, Babe! Nervous... Excited... Risau... Macam²!! Dah lah baru semalam first day I drive balik... Today plak 2nd day I drive lepas bersalin & berdua jer plak tu dengan si tecik... So macam² lah rasa! But as a Mother, memang automatic the sense of 'Responsibility' and 'Protective' tuh ada. Drive slow!? Ohh tak lah slow sangat... :P Tapi sentiasa berhemah & tertib lah di jalanraya... Cewahhh! Hehe! :P
Dalam kereta OTW tu... Dia senyap jer! Maybe dia confused kot. Mesti dia fikir... Mana lah Mummy nak bawak dia ni!?? Plak tuh Mummy nya nih dok terkumat kamit baca selawat and zikir sket²! Ohh! I jarang dengar radio kalau tengah drive. Especially bila balik dari kerja tengah malam buta, I prefer to zikir banyak² sampai dah sampai depan rumah! So now I nak praktik kan bila drive berdua dengan si tecik... Yer lah! Kasi dia dengar sket ayat² zikir tuh... Dia pun cam terdodoi-dodoi jer dengar I berzikir! Siap mata jadik kuyu² cam nak tido... Hahaha!
Tapi kan...
Bila dah sampai kat last 3 traffic lights sebelum sampai rumah Babysitter dia, dia tiba² merengek! Huishh... Panic jap I! Semalam Daddynya duduk kat seat belakang, leh lah entertain dia kat seat depan nih! Now berdua jer... Mana nak drive, mana nak pegang tangan dia guna tangan kiri I, mana nak agah² dia kejap²... Alih² merengek tengah² jalan tuh, panic lah jap nak kasi dia okay! Huhuhu. Bila I park kereta jer, terus dia nangis non-stop! Aiyayaiii... Nape nih, Sayang!? Macam tau² jer lepas nih tak jumpa Mummy yek? Huhuhu.
I tahan jer my tears tadi. Kalut jap but once dah masuk rumah Babysitter tu, dia diam jer. Naik lift before that pun dia senyap jer. Ohh yes, Babysitter dia dok apartment. :)
But worry not, people! I didn't cry today... Heh! *pat myself on the back* :)
Well, I almost did after I kissed and waved Good-Bye to him... But lepas tuh I tahan jer! Sebab apa!?? Sebab dah lambat gi kerja!! Dok fikir nak sampai cepat jer... Hahaha.
Semalam bila sampai office, I baru tau Work Schedule yang terkini. I malas nak call my teammates pasal nak tanya jadual Shift kitorang sebab tu semalam I masuk kerja kol 3. Konon nak masuk kerja awal, balik awal laa. Suka hati jer kan? Haha! Tup tup... Maybe due to Bulan Ramadhan, this week & next week I get the earliest Shift than the rest. 14:30 to 23:30, to be exact! Heh. Tapi next week I rugi lah sebab I cuti seminggu straight kan! Huhuhu.
So tadi gerak from the Babysitter's apartment around 14:20 & even though dekat jer rumah dia ngan my office kat Cyberjaya nih... Tapi OMG!!! I hate the open parking lot kat tepi ofis nih! Sejak bila plak banyak kon² oren tak kasi people park kat tepi² jalan ni!? Penuh okeh parking lot tuh!! I drove my car sampai ke hujung parking lot, still tak jumpa free space! Aiyayaiii... :( Tup tup I selamba jer park my car kat tepi Food Court tuh, kat tempat parking motor! Hahaha. Ada few cars yang park situ, so selamba jer lahhh... Memang betul² takde parking dah! FULL HOUSE! Ehh... FULL PARKING! :P
So yeah... I was late by few minutes. Huhuhu.
Hmmmm.
Rindu nya kat si tecik saya tuh! Tadi my Husband call. Yayy! Dia dah amik si tecik balik kol 8 lebih tadi. Lega rasa! ;D
Okay lah. Nak sambung kerja. Hihi!
Next week I cuti seminggu straight! Yayy... Cuti lagi! Tak sabar nyeee! :P
And this Friday I maybe cuti gak sebab nak settle
Ohh haaa... Anyone beraya kat Mersing this year? Meh beraya sama meh... Hehehe! ;D
Till my next post...
Adzryl Faheem Sayang Mummy, I miss youuuu!! Ummuahhhh... :)
Later, everyone! :P
*
*
*
*
*
*
*
*
*
P.S. Ohh! Previous post sebelum nih, memang I nak update letak some pictures... Tapi ntah nape Bluetooth kat laptop I cam tiba² tak detect my handphone plak. So takleh transfer pictures. Nanti lah I try again balik kang. Itu pun kalau rajin and larat lahhh. Now nih kan, tido pun selalu tak cukup tau since dah start keje balik ni. Huhuhu. Harap maklum! :P Hmm. Macam boring plak entry without pictures kan! Nanti I try update again... Hehehe!




3 comments:
lama2 adzryl mesti pandai dah tau mummy die nk hantar die p baby sitter..rs mcm takdek mood nak kerja kan sbb dok ingat adzryl..eh ckp mcm berpengalaman lak..hehe..
me raya kt kluang, da dekat da tu..hehe..
bestnyeee dah nak cuti raya dah kan...adzryl confuse kot kenapa mummy yg drive ni.hehhehhee..btw, cyber skrg makin melampau parking...cant wait to see u babe...
Post a Comment