Wednesday, November 25, 2009

Almost 5 Months

Awwwwww...

My Adzryl is 4 Months 3 Weeks old today!


He's growing fast ey!? Cepat betul! Sedar2 dah nak masuk 5 Months dah! I sure miss him being a newborn! Ohhhh... Memang rindu lah masa dia kecik2 tu. Now pun rindu gak... Eventhough I see him everyday, tapi tetap rindu okeh! Hihihi. :)

Ohh! My Adzryl is as cheeky as ever!! Everyday ada jer something new yang dia buat. He loves to smile, and his smiles never fail to melt my heart! Awwwww...

It's such a miracle kan?

I never imagine that I could love a person sooo much like how much I love my darling little baby. From the day I found out I'm pregnant, I memang dah sayang sangat kat baby dalam perut me tu. And on his birth day, the day he finally popped-out from me, memang takleh nak gambarkan dengan kata2 perasaan I masa tu. I'm sure all first-time Mommas feel the same kan? :)

Well, seriously!!!

No words can describe how I feel on the very first time I laid my eyes on my baby, especially when I touch and feel him FOR REAL when the Doctor placed him on my chest!

Awwwwwwwwwww...

It's the greatest feeling ever!!!!!

And today, my used to be little kickboxer (Read: In my womb) is almost 5 Months old! Ohhh... Baby, cepatnya anak Mummy nih besar!

Alhamdulillah, my baby is healthy & active! Eventhough he was down with flu, cough and mild fever few days back, but the Doctor said that I shouldn't be too worried. My Adzryl is a BF-baby (Read: No offense to Non-BF Moms), and biasa laa tu kalau sakit or berjangkit sakit from people, but insya Allah sakit tu still minimal and insya Allah jugak antibody si tecik kesayangan saya masih kuat. :)

Hmmm.

Again, 1 Week to go before my Adzryl turns 5 Months old!

I have at least 1 Month to do some research and decide on his first solids! Ohh... Yes! My Husband & I have decided to feed solids to our Adzryl when he reaches 6 Months old. I siap dah apply cuti on his 6 Months Birthday nanti so that I won't miss the chance to feed him solids for the very first time. Haaaa! Sanggup amik cuti youuuu sebab nak kasi anak makan solids for the first time! Hihihihi. Excited tak I!?? :P

By the way, eventhough nanti dah boleh "makan", tapi I will still monitor what he eats and what food is suitable for him. So dear sister & SIL, sila lah support saya yerrrr! Please tengok2kan apa food yang Mama or Mak nak kasi kat si tecik saya tu. Walaupun bila 6 bulan nanti baru nak kasi dia "makan", tapi bukan suka hati leh kasi makan apa2 tau. Ehh! Not just jaga "makan" yer, "minum" pun kena jaga gak! Takleh suka hati nak kasi air manis2 to my Adzryl. For now, I will still stick to providing only breast milk to my Adzryl. Pasal kasi "air satu lagi tu", saya malas nak cerita sini. Nanti sakit hati! Woops! By the way, NOW is definitely NOT THE TIME YET for my Adzryl to eat solids. Sila pesan ingatkan kat Mama & Mak okehhh! Nak cakap sendiri, segannnn! Iyer, nak cakap kat Mama sendiri pun I segan, you! Yer lah... Anak saya baru 1, kang cakap saya memandai plak! Tapi kan, anak saya... Saya leh decide apa2 lah kan!? So sila paham yer... Hihihi. Sorry laa. This is my opinion solely referring to my baby. Kalau you all nak kasi apa2 to your child, it's up to you! Sendiri fikir, sendiri decide lah kan? :) :P ;D

Oh well, I'll be on 2nd half day leave tomorrow and will be taking full day leave on Friday. Yeah! It's the festive season again, people!!

Here I'd like to wish my fellow readers tak kira known or silent readers yang beragama Islam, a very happy and blessed Hari Raya Aidiladha!!! Raya mana tahun ni? Me tak kemana. Raya Haji kali ni turn raya kat umah PIL plak! Alaa dekat jer umah PIL from our house! Hehe. :)

Till then, as usual... Will write again when I've the time, okay?

Take care now... Have a nice day ahead! ;D

*
*
*
*
*

P.S. Sentiasa bersyukur dengan apa yang kita ada & miliki. Takyah nak dengki2 or jealous tak tentu pasal kan? Allah dah tentukan rezeki masing2. So yes, syukur alhamdulillah dengan apa yang saya ada sekarang ni. Tak berlebihan, tak jugak terkurang apa2. Just nice! And for that, I feel so blessed! I love you so much my darling Mohd Fadzril Faez & Adzryl Faheem!! :)

9 comments:

Mrs. Amie said...

sekejap jer masa berlalu kan? adzryl sama je la dgn Qaira.. dah nak masuk 5 bulan..huhuhu.. rindu! Qaira skrg ada tabiat baru..suka jerit! baru3 hari dia pandai nie.. pelik!hahaha

Misbehave said...

x lama lagi bole makan. yeay!!

selamat hari raya aidiladha nits! :)

[ Hanie ] said...

wahhh i pun excited bile bace entri u ni nita :D tak sabar jgk! Selamat ari raya juga buat u sekeluarga :D

sabrina.h said...

entry kali nie x der gmbr adzryl eh nit??cpt je kan anak2 kite membesar,rindu plak time2 pregnant dl,rindu dia dok gerak2 dlm perut ;)

selamat hr raya aidil adha..jgn lupe dtg 29hb nie ;)

Unknown said...

1st time makan husna mcm pelik je mukanya :)

tp skang dh pandai dh..smua org mkn dia pun nk try..mana boleh kan? kene explain kat dia that food dia xleh mkn lg :)

m@Ri@ said...

wah tumpang excited jugak..nnt sila rakamkan detik2 pertama kali adzryl mkn solid food k..;)

*Mawar Nafastari* said...

hehe. seronokkan nak kasi baby makan? nanti sure akan borong bekas nak isi makanan dia plak .. hehe...

kite tak kasi my baby minum air masak until dia dh start makan solid .. hehe.. n alhamdulillah, still BF lagi .. now dh nak masuk 8month dah.. :)

dialicious said...

bestnye..everyday is a new day kan..seronok tgk baby berubah2

SurayaHarris said...

awwwwwwww...love this entry...=)