*
*
*
*
*
I've been tagged by these sweet Mommas lama dah tapi baru sekarang ada masa nak layan benda ni. Plus, sorry to all outstanding Tagged(s) yang I dah lupa and sampai sekarang tak buat². Huhuhu. Sorry, people!
Hmmm. So now, here goes my answers to this Tagged! I jawab ni ikut turutan mahal or murah tau. Rasa cam menarik jer nak jawab semua ni. Hihihi! :P
*
*
*
*
*
(Note: EXPENSIVE here means, it's either above RM200 or the price is higher than other brands of the same product)
- Peg Perego Pliko P3 -- Sebelum pregnant lagi I dah suka usha2 strollers & prams yang orang pakai. Hihihi! Tup tup bila dapat tau I'm pregnant, awal2 lagi dah gi survey strollers! We decided to buy Pliko P3 because of its practicality & design. Price-wise, quite expensive (tapi takde lah mahal melampau) & it's within the price range yang kitorang
mampunak. Plus, we bought it during SALE time! (Read: FYI, we bought the stroller right after my Confinement period. That was when our Adzryl was almost or already 2 Months old) :)
- Baby Crib -- Fall in love with this cott bila ternampak ada storage space kat bawah cott ni. Kebetulan plak, MommaAmie pun beli yang design sama. She bought it first lah tapi. Hehe. Actual price is RM600ish but we bought it during Merdeka SALE & the price was around RM400ish. Hmmm. Walaupun sekarang ni jarang guna the cott sebab he's still sleeping with us, tapi I never regret buying this. One day for sure I akan train si tecik tido sendiri dalam tu. The time will come, insya Allah. :)
- Mothercare Travel Tot - Optic (Infant Carrier) -- This is a very useful baby product in our baby list. Why? We use this to transfer our Adzryl to and from the Nursery. Meaning, during Weekdays I'll carry him in the carrier & send him to the Nursery. Then I akan tinggalkan carrier tu kat Nursery. So bila my Husband amik si tecik balik, he will carry him using the carrier & bawak balik carrier tu. Ohh! The carrier also acts as our Adzryl's car seat. So for now, tak payah lagi nak beli car seat sebab kalau nak beli, kena beli 2 for each of our car. Hopefully we can use the carrier until he's 1 year old. Lepas tu baru nak cari car seat lain. Faham kan? :)
- TFY: Sure Comfort Deluxe Newborn-to-Toddler Tub (with sling) -- Eventhough this bath tub's price is not over RM200, but it's considered expensive for me sebab this is just a bath tub & harganya more than RM80. BUT, eventhough ini-hanya-bath-tub, but I love it! Senang nak guna & not too bulky! (Read: Yes, ada lagi bath tub yang lagi besar tau sizenya. No offense, tapi even Anakku punya bath tub pun lagi besar I rasa!)
- TFY: Deluxe Fold & Go Changing Kit (Blue) -- Love this! Another name to call this is "Diaper Clutch". Bought this lama dah lepas abis pantang. We bought this sebab senang nak tukarkan diapers our Adzryl anytime, anywhere (even dalam kereta okeh! :P). Plus, eventhough Baby Rooms kat shopping malls memang dah ada changing tables, tapi we still use this to alaskan our cutie pie's butt! Yer lah. Situ kan dah banyak babies' punggung yang dah "landing" atas tu, so rasa cam tak hygenic jer! So guna nih rasa confident sket! Plus, we use this kalau nak keluar kejap ke mana2. Sebab inside this, there are some compartments where you can put some diapers, a set of baby clothes, small toiletries for your baby, or just anything yang leh muat dalam tu. So tak payah lah bawak diaper bag kalau nak keluar kejap2 jer. Price-wise, we bought this at RM50ish. Ala2 expensive sket kot dari yang lain maybe sebab kalau beli yang design biasa2 tu lagi cheaper, or you can just use the simple blue/pink changing mat (e.g. Baby Cotsheet) yang wayyy cheaper tu. Nevertheless, I simply love this! :)
- Toys-R-Us 4 Pcs Foam Mat -- Okay, yang ni pun takde lah harganya lebih dari RM200 tapi agak mahal laa kot for me! Hihi. Hmmm. Bought this weeks back. Reason for buying this sebab si tecik dah mula meniarap dengan lajunya and suka golek2. Risau takot dia tersembam ke carpet, tikar or lantai so we decided to buy this! Mula2 ingatkan nak beli yang ABCs tu, tapi bila ternampak mat nih kat Toys-R-Us, terus beli! The size is bigger than the usual ABCs mat tu. So I suka sebab takyah pasang banyak2. Altogether ada 4 pieces jer yang kena sambung2. Heh. Faham kan? :P
5+2 CHEAP Baby
(Note: CHEAP here means, below RM200)
- Little Bean: Sterilizer Combo Pack (Sterilizer & Bottle Warmer) -- Bought this when I was still pregnant. Nak tau beli kat mana? Beli kat SOGO, Jalan TAR. I think kan, tak silap masa tu I was heavily pregnant but Husband & I masih lagi naik LRT everytime nak gi SOGO! Tiring but well, you know me, I nih kekadang ter'over lasak sket! Hihihi. And SOGO sold it the cheapest masa tu! Bought it at around RM159.90 tak silap. Sangat berguna walaupun murah! Plus, tak perlu nak beli separately for both items. Yang branded² semua at least RM100ish or RM200ish for each product kan? Yang ni dapat 2 products in 1 price! So this item sangatlah berbaloi-baloi untuk dibeli! Sesuai digunakan sama ada untuk wide-neck bottles or standard size bottles. :P
- Little Bean:- Infra Red Ear Thermometer -- After pending this for quite a while, I just bought this today! Hehe. JUSCO is having SALE now (Read: JUSCO is always on SALE! :P) so I bought this with 20% discount on the actual price. Ohh wait, tapi ditambah lagi dengan menggunakan remaining JUSCO vouchers yang I ada, so I bought this for only RM29.90! Yes, very cheap & sangat berguna! I think tak perlu lah kot nak beli yang mahal² kan? As long as it functions well, so I'm okay with this!
- Bumble Bee products; head support, stroller pad, infant pillow, beddings, travel mattress (with pillow & bolsters), crib mattress, milk storage bottles, etc. Okay lah jugak Bumble Bee products nih. Harga pun okay! For me kira murah laa. Hikk! :P
- Toujours diapers -- Got to know from Amie & Lina. Decided to try a pack (size M). Love it ever since my Adzryl started to wear the 1st piece. Nampak selesa and kemas! It's true that quality-wise, memang macam Mamy Poko! Berbaloi-baloi... :P *ahem* Babe, pas ni leh I order lagi! Bila you nak order lagi for Qaira? Inform me tau! Nak dekat abis ni. Hehe. ;D
- Fisher-Price: Baby's First Gift Set -- Bought this recently. Eventhough can only be used when baby is 6 Months onwards, tapi tak salah beli awal kan? Plus, untung beli yang ni sebab ada 2 toys inside. Kalau beli separately, beza sket lah harganya. So we decided to buy this for our Adzryl. It's Christmas gift-set tak silap so paham2 jer ler... Kalau Christmas offer, memang best2 belaka! :P
- 'You Have A Baby' Breast Milk Storage Bag -- From the name itself, I'm sure you all know what it is kan? :) Well, it's the cheapest in town (I think so!) and the storage bag pun elok jugak. Boleh laa kalau nak simpan EBM stock. By the way, the price is RM29.90 per box of 100 pcs. :)
- All the baby gifts given to me from friends and families! Heh. Ikutkan ni tak termasuk dalam list "CHEAP" laa but since it's FOC, so konon2 laa cheap. Hihihi! I appreciate all gifts from all of you, and especially from my good friend, Ejin! She gave me TOO MANY baby stuffs from all range (e.g. Bedding set, TFY Bottles & Dryer Rack set, Nursing Cover, Nursing Pillow, Medela Cooler Bag & Bottles, Manual Dr. Brown's Breast Pump, Toys, lots of Infant Clothes, etc2!). Ohh memang sangat banyak baby stuffs she gave me okeh! Terharu sangat.... Thank you sooo much, dear! :)
Some Baby
- Nappy Liners -- Beli during the 1st Pureen Warehouse SALE yang Husband & I pergi dulu. Tapi up until now, tak pernah guna pun. Membazir jer kan? Huhuhu. :P
- Washable Breast Pads -- Bought 4 sets & semua ni macam tak elok jer. I think I need to continue using the disposable ones! Huhuhu.
- Baby Bibs -- Okay, at the moment I kind of regret buying this. Tapi for now laa rasa regret sebab so far jarang sangat2 guna bibs nih. Maybe sebab I selalu guna washcloth daripada guna bibs. Plus, since I breastfeed my Adzryl, so bila bottlefeed him pun my Husband & I memang tak guna bibs nih. Kalau air liur dia meleleh pun tak lap guna bibs. So agak regret lah beli ni buat masa ni. Tapi he's going to start on solids soon (Read: 1 Month plus from now), so later2 sure I tak regret kot. Hihihihi! :P
Hmmmmm.
Puas hati dapat settlekan Tagged ni. Okeh! Another Tagged is coming up SOON! I suka gak the next Tagged questions nih. Hihihi.
So will be right back, people! Watch out for this space, ya?
Take care now...
HAPPY AIDILADHA to my Muslim readers & friends! ;D
P.S. Ohh kalau nak tau, TFY is one of my favourite baby brand tau! :)




3 comments:
like the baby crib also.. if i knew earlier..
omG..useful gile entry u nie for future..i tgk list nie sumer dah pening..haha pape nnt i contact u for further info ek?hihihi
toujours diapers mmg sgtlah elok.. sue & sarah pun nak try, siap order from me lg.. =)
Post a Comment