It's my 2nd time shopping at this warehouse SALE this year. The 1st time was back in April 2009 when I was still pregnant. (Note: Refer this entry)
Hmmm.
Ehh! It's my Husband's 3rd time lah tapi. Sebab the 2nd time he went there alone because I was still in my confinement... Tak silap it was in August 2009. Hehehe.
So this time around, what did we borong!?? :P
Hmmm. Believe it or not, nothing much actually...
Sebab based on our OWN experience, rasanya takde lah banyak benda sangat yang kitorang minat nak beli situ. Huhu.
If the 1st time we bought these, today (yes, we went to the SALE today!) we bought these instead... :)
*ahem*
Before I begin my story pasal SALE yang I gi tadi tu....
Ni nak kasi tips sket for Moms-to-be out there! Kalau rasa2 nak beli maternity pads tu kan, I rasa... Better don't! Baik you beli sanitary pads yang biasa2 pakai tu. Sebab apa? Sebab I bought 2 packs dulu and in the end, even 1 pack pun tak abis guna tau. Ada lagi 1 pack yang tak bersentuh langsung isinya. Heh.
And nak tau sebab apa I tak guna??? Sebab........ Tak selesa lah pakai maternity pads tu!!!! I rasa mommas yang bersalin normal sure agree with me! Err... Betul tak? Sebab kan... Lepas bersalin, your vajayjay kat bawah tu and even your butt akan rasa sakit tau! So sangat sangatttt tak selesa nak pakai maternity pads tu sebab pads dia besar, panjang & tebal! Iskkk... Plus, eventhough you bleed quite a lot lepas bersalin (Read: Darah nifas laa!), tapi kalau guna the normal sanitary pads pun okay. More selesa, nipis & lembut. Serious! Percaya lah cakap I ni... Hihihihi! So takyah beli maternity pads okeh... Tapi kalau rasa2 nak try jugak, try la beli pack yang kecik tu dulu. Kalau okay, baru beli lagi. If not, jadik cam I, membazir jer beli sampai 2 packs. I guess I should have listened to one of the presenter during An-Nur Antenatal Class yang I attend dulu. Dia cakap, beli pads biasa jer tak perlu beli maternity pads sebab you bukan bleed yang melampau-lampau sangat! And she's totally right after all! Ehh jap! I went to the Antenatal Class weeks after I dah beli maternity pads tu. So no wonder laa I taktau! Hihihi. :)
Haaaaa... I tiba2 cerita pasal maternity pads ni bukan apa. Sebab tadi I nampak ramai sangat Moms-to-be (Read: I rasa lah diorang ni first-timer sebab nampak muda & tak nampak pun anak2 yg lain! Heh!) yang borong maternity pads sampai 2,3 packs. Hish. I nak jer gi tegur & suggest takyah beli tapi takkan laa kan tetiba nak tegur camtu jer? Kang tak pasal2 dia cakap I menyebok and konon2 cam pandai sangat nak nasihat2 orang... Anak pun baru 1 kan! Errr... So sebab tu I tengok jer. Takper lah. Hopefully maternity pads tu sesuai untuk diorang! :)
Hmmmm.
Okay, back to the SALE! :P
I got to know about the SALE from one of the bloggers' blog. I was bloghopping yesterday and tak sangka plak Pureen ada warehouse SALE lagi this week. Excited I, youuu! Nanti I cerita kenapa! Hehehe. Hmmm. Husband & I including our beloved baby went there after a Wedding reception at UPM. Ingatkan dah lambat tapi sempat rupanya. Hehehe. Ohh yeah! Alhamdulillah my Adzryl dah baik from demam. Tapi flu tu ada sikit2 lagi and batuk2 tu on & off laa. Yayy! Hope makin cepat laa sembuh sepenuhnya! And yeah, jangan plak ada yang perli or bising nape I bawak dia keluar today, okay!? I know that he's still not 100% recovered from his sickness tapi apa salahnya kasi dia jalan2 sket kan. Plus, bukan lama pun kitorang bawak dia keluar. :)
Hmmm.
So dah sampai tu, terus cepat2 settlekan misi mencari barang2 yang memang dah list out siap2 dalam otak ni. Hehehe.
Ah'ha!
So what did we buy today!?? :)
Hmmmmmmmm.
Pastu kan, nak tau apa yang paling my Husband & I cari kat Pureen Warehouse SALE ni?? Oh well, it's the Baby Wipes!!!!! Hihihi. Kalau tengok kat 2nd picture above, yang pink bottles tu laa! Seriously memang murah sangat kat SALE ni. It's RM16 for 2 bottles of 2 X 200's. So meaning, it's RM8 per bottle but they don't sell it separately. Kena beli 2 bottles terus sebab it's a Value Pack & sangat2 berbaloi kalau nak beli! If you buy it at Jusco or any other shops kan, it'll cost you more... So this time we decided to buy 2 packs. So ada 4 bottles!! Okay lah tu kan... Takde lah borong banyak sangat pun! Hehe. :P
Other than the baby wipes in the pink bottles, we bought the liquid bottle cleanser (Read: Yang ada sekarang ni dah almost nak abis so better buy earlier kan?), Head-to-Toe Wash (Read: Sajer rasa nak try! It's a big bottle tapi harganya just RM10!), 2 travel toilettries packs (Read: Nih pun gatai sajer nak beli. 1 pack = RM5!), baby wipes (again!) tapi ni dalam packets (Read: For Nursery purpose), washable nursing pads (Read: Tak larat beli yang disposable ones! Rasa rugi jer sebab everyday guna & tukar!), towels (Read: Again, for Nursery purpose), a blanket (Read: Saje suka2 nak beli sebab color dia menarik and material dia cam towel! :P), face towels (Read: Will be using it as wash/burp cloth sebab size dia besar sket dari normal wash cloth. So another tips for Moms-to-be, better beli wash cloth yang size dia besar sebab yang kecik2 tu kan cam leceh jer nak guna sebab kecik & asyik kene tukar2. Kalau beli yang besar sket leh guna lama! Trust me, you'll need bigger sized wash/burp cloth bila your baby start main air liur!), and last but not least, some long pants and a short pants (Read: Seluar pakai kat rumah especially pakai malam2. Takkan nak kasi pakai seluar pendek kan? Sejuk nanti!). Ohh! And guess how much are the seluar?? RM3 for long pants & RM1 for short pants, SERIOUSLY! Hihihi. So apa salahnya beli kan? Untuk pakai kat rumah jer pun... ;D
Oh yeah, my Adzryl behaved soooo well today (Read: He IS a well-behaved baby, alhamdulillah!) masa kitorang shopping kat warehouse SALE tu. Thank you, son! You know I'm proud & love you soooo much!! Ummuahhhh... ;D
Alright!
That's about it for today. Kalau sesape nak gi SALE nih, tomorrow is the last day tau! Happy Shopping, people!! ;D
Oh yeah, another thing... Mothercare is having the YES (Read: Year End SALE) from 20-November-2009 till 3-January-2010... For more information, refer HERE! :)
By the way, a BIG CONGRATS to my dear UNITEN friend, Zati on her Wedding today! Welcome to the Club, dear & enjoy being a Wife! Hihihihi. *ahem* MommaSarah, tau tak kat mana Wedding reception my friend ni? Kat dewan yang sama you & I (Read: My Husband's side) buat kenduri dulu... Hihihi! Mengembalikan kenangan sungguh, youuu! :P
Till then, will blog again soon! Take care now... :)
*
*
*
*
*
*
*
*
*
P.S. Dear Mommas, I received quite a lot of replies regarding the "Database" information thingy. Agak2 siapa2 yang belum reply tu, please do so yer? I taklah paksa tapi we're trying to collect as many information as possible regarding all Mommas so that senang if nak contact kalau ada gathering or any event kan? Marilah mengeratkan silaturahim... Cewahhh! :P Do refer to my previous entry HERE, okay? Again, my email address is anitaluv[at]gmail[dot]com. Thanks!! :)




15 comments:
ehehehehhe...teringat kenangan kt dewan tu ehehe....anyways, i dah bg tau my details....lookign forward for the event.kisses to baby adzryl
semalam i pegi gak pureen warehouse sale tu, tp x jumpa lak ngan u.
i pun x suka pakai pureennye maternity pad. lebar sangat. i lagi prefer pakai kotexnye maternity pad.
bila ek u plan nak buat next gathering cum family day?
heheheee....adzryl behaned coz dia tau mummy nk sopeng brg2 dia daaa...smart boy!!!
yes u r rite about the maternity pad. Sy beli 2 packs pon x abih. Guna kt spital je sementara tunggu hubby beli sanitary pad *kotex*
sib baik tak beli lg pureen nye maternity pad tu..i juz prepare kotex pad biasa je..
dah lama tak gi pureen warehouse sale nih... tak tahu nak beli apa dah..huhuhu
i'm so gonna get my son a stroller at mothercare..bagusnya ada sale..tq for the info sayang..=)
weee..tibe2 terasa nk comment entry ni sbb - pureen warehouse sales tu. huhu..
actually i tak pergi pun, tp remember my experience too? haha pegi when i was 5mts preggie ;p
for me, betol ckp u, maternity pads tu tak best lgsg!!same case with u, i beli 2 packs, 1 pack pn x abis pkai. ended up i pakai pad biase yg beli ms pureen sales tu jugak. lebih selesa! dh la besar, kdg2 tu rs cm berat ke blkg..erkk paham x? ;p
lg 1, bb wipes tu. i x tau nape i x suke bb wipes pureen yg pink ni. i pn beli 2 bottles ms ws tu. pastu nk habiskn kemain payah sbb in between we bought anakku bb wipes yg lebih smooth, lebih sng nk clean kan our bb ( itupn found out sbb pakai travel bb wipes ms kt spital, tu yg tau tu..).betol, u should try that. hehe..sbb dia jenis kain kot? i skang mmg pakai yg anakku tu. tp at last habis gak yg pureen pnya tu. hehh..
anyway, thats only my humble opinion. all in all, its up to u :)
btol2, i pon x pakai maternity pad tu.pakai pad biasa je.hehe. nasib baik beli 1 bungkus je.
i didn't finish using mine (maternity pads) as well. what a waste!
Mommasarah -- hehehe. tu laa. rindu plak kt dewan tu kan! :P ok2. noted. kisses to lil'rafiq too! :)
MommaIelya -- btol3. next baby beli yg pads biasa jer kan. rugi beli maternity pads tu. huhu. btw, sarah & the rest (including me) plan insya Allah end of January 2010. look out for the dates nanti ya? now masih discuss2. :)
MommaSue -- heeee. that's y l pasal. :P
NurulHaza -- good then! beli yg pads biasa pun okay. :)
MommaAmie - hahaha. btol2. i gi pun sekejap jer sbb dah tau apa nak beli. plus, layout dia sama jer cam dulu tu. so u know where to find the things u want. :P
MommaSuraya -- darling, yeahhh! gi la beli kat mothercare. MC is still quite expensive (bagi i la) tapi ada some items mmg cheapooo.. heh. happy shopping ya! ;D
MrsBob - hello! pasal maternity pads tu, i guess mmg semua tau x brape sesuai nak guna kot. hihi. pasal baby wipes plak. i jenis x memilih sgt. as long as bole guna & takde rashes on my baby's skin. i'm okay to use any brands! :) yg baby wipes dlm pink bottles tu, senang nak guna sbb dlm bottle siap2 so bole tarik2 jer. and i pun guna gak anakku nye wipes. senang cite, i guna almost ALL brands. sebab apa? sebab so far, all baby wipes yg i guna adalah presents from people. anakku ada, tollyjoy ada, fiffy ada, pureen ada, etc etc.. hikk! so save $$$. guna jer semua... hihihi! well. as long as takde rashes and leh bersihkan poo poo elok2, i'm fine with anything! *wink* thx for the info, btw!
MommaRina -- tu laa. untung u beli 1 pack jer, babe. i beli sampai dua. 1 pack pun x abis guna. xpe lah. nanti sesape rasa nak bersalin tu, i kasi laa dorang sket2. hihihi.
MommaLea -- sooo true! it's a waste kan! next time kita beli pads biasa jer. huhuhu. ;)
ooo tak payah beli ek maternity pad tu..thanks for info..so kalau maria nk beli pn beli yg kecik je kan..thanks ya..anyway wash cloth tu utk ape ek..
i tak ingt my brand ape.. tapi panjang n mmg tak selesa pkai... mayb pureen kot.. hehe. pastu i penah beli mothercare's maternity pad.. mmg la selesa, n size besar sket je dr sanitary pad.. tapi harga? mahal... so btul la, baik beli sanitary pads je.. :)
hi..i pun pegi warehouse aritu..tapi sygnye i dah terbeli 2maternity pads tu..sbb my SIL ckp 2 paket sure abis guna..wawawa..xpelah nk wat macamana kn..dah terbeli so pakai jelah.. :(
senang nk tarik ek? maybe diff ppl got diff opinion. for me pureen ni lah ssh nk putus.hahahah..mcm anakku plak sng nk kuarkan..
tak kisah lah, asalkan sng nk uruskan anak kite..;)
Post a Comment