Thursday, April 22, 2010

Once in a blue moon.

Hello!!

Entry title yang takleh blah kan! Hohoho. Oh well, actually kan... Saje nak share this info! Ala² promote sket lah kan! :P

Just now, I was browsing the net and banyak kali stumble upon my friends punya pictures yang katanya di'makeup oleh someone called Aleng!

Ehhhh!

That name sounds really familiar!!! :)

Was it the same guy who did my dinner makeup back in 2008??

Lets see... I went to Aleng Tohara's website and wallaaaa!! After I checked my handphone contacts for his number, numbernya memang sama!!

Yes, he's the same Aleng okeh!! Hihihi. Tiba² terexcited! :P

Oh well...

Once in a blue moon, he did my dinner makeup in 2008 & some pictures that I still keep till today are below... *ahem* Sila abaikan mukaku yang berkilat & ala² berminyak itu okeh!



Hehehehehehe.

Rasa cam dah lama jer tak upload pictures yang ala² vain macam ni kan! Hehehe.

These pictures are taken at my previous company's Dinner & Dance Annual Dinner at Sheraton KL. Masa tu masih zaman cintan cintun ngan my Husband. Masa tu pun my Husband (dulu Boyfriend, ehh silap! Dulu 'Fiance' lah kan!) tengah kat Nipponland, training for 2 months. So kononnya amik picture nih for him laa. Semangat tu siap soh makeup artist makeup kan! I memang gini. Suka perabis duit kat benda ntahpape! But me likeyyy²! Hikk. :P

Ohh!

Back to the makeup artist!

Sekarang ni rupanya Aleng dah makin besar businessnya! Last time I takde lah amik tau sangat pasal service dia. I pun last minute contact dia untuk makeup!

Tup tup now... Wallaaaa! Makin hebat si abang sorang tu! Ecewahh ayat! :P

Oh well, CONGRATS to you Aleng!! Way to go!!!

Eventhough you don't read my Blog, tapi still nak wish camtu gak! Hehe.

I suka his makeup service because he not only makeup me, but he shared some tips & info pasal makeup jugak. Siap cakap lagi dia guna base foundation apa for me, kulit I jenis macam mana & foundation jenis apa yang sesuai, color apa, MAC code color apa yang dia guna untuk me, etc etc. He's so friendly & tak lokek ilmu! :)

Okay lah...

Hopefully 1 day dapat lah guna makeup service dia lagi. Hihihihi.

Sebenarnya kan, diriku suka di
makeup kan tapi sangat lah malas nak buat sendiri! Eiii... Tak reti lah! Simple² boleh lah... Hahahaha! Penting ke makeup?? Nahhhh. Tak berapa penting for me! Just base foundation, powder, eye liner & lipgloss/lipstick would do! LOL!

Alrighty.

Will write more soon!! Rindunya nak merepek² dalam ni lagi! :))

14 comments:

Mrs. Amie said...

babe!!!!! serius cantik, kurus and meletopppssss! hahahaha!

Byzura Mj (By) said...

cantik je nit!!!

cepatnya kurus!! :D

ezan said...

cantikkkkkkkk.....

Zezzatty said...

cun babe!

Misbehave said...

u look sizzlin bebeh! mau angau fadzril kt jepon time tu.hahahaha.

fizamior said...

nita!!!!! cantik sgt!!!!!!!
wow!!!!
:D

Niza said...

salam,

u look fabulous and ssliiiimmmmm!!! :) i pun tak reti sgt makeup.. ade one day tu i tried makeup myself (pakai eyeshadow, blusher, mascara semuala). i feel old with makeup.. :( mmg tak reti..hehe..

Wina Momma S and S said...

phewittt! sape ni? Mummy Adzryl or celebrity? :-)

cantik babe!

lisa said...

aww u look so sweet lar babe..hehe

CIK NANA said...

Phewit......
Sangat cun!
:)
:)
Eh, I noticed something bling2 kat tgn u??
What's dat ek?
Macam bentuk love..??

~LIZA~ said...

cantik la dia makeup..

aNgeL eYeZ said...

anita mmg tersangat cantik...but frankly i prefer u without makeup ;)

Niza said...

salam mummy adzryl,
harap sudi terima sunshine award from me. :)
i've awarded it in my blog.
have a nice weekend! :)

ARIBA said...

knit!!!keciknya dunia..aleng tu actually my ex-classmate masa I buat master dulu.his name is Jalil Tohara..and he's the one yg makeupkan I masa I nikah n reception kat sebelah my husband .memang dah book dia awal2 sbb hasil kerja dia sgt puas hati.dpt r skit discount
harga member.heehe...I love his makeup.x putih bersepuk..natural sgt..dah lama x contact Jalil ..last masa wedding dulu..dia memang dah meletup skrg..makeup artist lah katakan..at the same time,sangat solute sbb dia pun seorang cikgu Sek men pendidikan khas kat sec 17 shah alam..pandai guna bahasa isyarat lagi tau..hehehe...anyway,memang kelas r muka u knit kene make up..meletups gitu..hahaha..