Thursday, July 15, 2010

12 months & counting

Yesss!

Anak saya dah setahun... He's my toddler baby now! :)

Dah lama tak update pasal his progress & milestones. Hmmm. Lets see... Apa latest milestones my son sekarang yek?

Oh well... There are some that I can think of now. :)
  • He's still a fully BF baby without any added formula. Alhamdulillah... It ain't easy if you ask me! But I'm happy & so blessed with this achievement. Doakan segalanya dipermudahkan hingga titisan terakhir yer! ;)
  • He can stand without support tapi selalunya kalau dia sedar dia berdiri, cepat² dia duduk and gelak². Hahaha. Funny lah, you! :P
  • He can walk a single step but isn't walking properly yet. It's okay. Slowly, son! Mummy & Daddy tak paksa kalau belum ready, okay? :)
  • He's so clingy & very manja sejak dah setahun ni. Haha. Tak boleh tak nampak Mummy depan mata, mesti nangis or jerit! Very the 'drama king' hokeyy! Kalau nangis tu, siap keluar air mata. Pastu bila angkat, terus diam & sengih². Huuuu. Sometimes pening dibuatnya because he wants only ME and not even his Daddy can entertain him. Aiyoooo... :P
  • Loves to do the 'Hello²' talking-on-the-phone gesture with anything that he's holding. Remote lah... Toys lah... Whatever lah yang boleh jadi his "telephone". Sooo comel!! ;D
  • Our house is like a nursery/kindergarten already with lots of toys di sini sana. But his favourite "toys" mesti the remote controls and handphones! Aiyooo... What's up with babies & remote controls or handphones ey!? :))
  • He weights 8kg at 12 Months old dengan ketinggian 74cm. Walaupun berat dia macam turun sket dari previous month, but I think dah sesuai lah tu berat & ketinggian dia kan! Sebab kalau dia lagi berat mesti lagi tinggi. So just nice! Hehe.
  • He's a very active baby. Period. :P
  • He loves to play peek-a-boo or booo-cakkk with me during BF. Awww... I love our Mummy-Son bonding time! :)
  • He loves cars or just any toys with sounds. All babies pun camtu kan? ;)
  • At 12 Months Old, he has 7 teeth; 4 at the top, 3 at the bottom. I pun dah biasa dia bite my nips during BF. Aiyooo... All for you, baby! Isk. :P
  • Makin susah nak pakaikan diapers or baju lepas mandi. Cheeky lil'boy! :D
  • He eats almost everything now ever since he's 9 months plus. Haha. Not just "everything" though. Tapi kiranya macam our food pun kitorang suap gak laa kat dia. Sometimes I kasi gak dia rasa pedas² sket tapi yang mild laa. Nasi pun I kasi yang ketul² terus bukan yang lenyek². Cuma kalau porridge untuk nursery jer I blend sket tapi kasi lumpy, not cair. Hehe. Ohh tapi kan, Husband & I jer boleh kasi dia makan apa saja. Bila orang lain yang kasi, I akan rasa geram sket. Ntah nape. Tapi I memang tak suka orang lain suka hati kasi makan itu ini. Kiranya, biar Husband & I yang kasi dia cuba makan itu ini, orang lain takleh! You get me!? :)

Ehh okay lah. Ada issue plak kat office ni. Got to go!! I will update later! :P

Thanks for reading ya! Lama tak update kan? :D

*
*
*
*
*

P.S. We had a great time during our Adzryl's 1st Birthday Party! Thanks to all who came! Can't wait for the photos. It will arrive anytime soon sebab our photographer dah postkan the CD! Tak sabarnya!! ;D

4 comments:

FrH said...

hurmmm kat labels tu ada "baby #1 milestones" .. dah nak no 2 ke? jengjengjeng :P

sorry haritu xsempat tunggu for cake cutting. hadzim dah mengantuk sgt :| nice party anyway n looking forward for the photos!

[ Hanie ] said...

seronok tgk perkembangan your son nit :)
cume makin nakal ye skrang? hehe budak kecik..mmg perlukan perhatian slalu & nak manje2 :)

.: ayesha.ahmad :. said...

waaa..Knits..cepatnya masa berlalu..tau2 dah 1 year si kecik..how's ur life? meh la jenguk Ao..heee.

NorAzrin MohdNawir said...

beb, i pon geram kalo org lain yg bg witout my permission.... only sofea's daddy n i aje yg bole...even my mom pon i warning jugak...bkn pe yg tanggung dia kalo jd ape² pon us kan...