Friday, July 23, 2010

Intruder Alert! Intruder Alert!

Yes!!!

You read that right! :(

Ohh fyi, our home sweet home telah dicerobohi oleh 2 manusia yang durjana!! Iskk.

It happened exactly a week ago, on last Friday morning. :(

I think some of you might know already... 2 people break into our house when I just arrived at my office. Nampak sangat memang dah aim our house, kan? :(

I left home quite late that day. Around 08:45 I keluar rumah and around 09:40, my neighbour gave me a call!

Shocking news!!!!

Someone tried to break in!! Iskk.

I panicked and mintak tolong dia buat apa² yang patut while I called the police.

Dalam keadaan kelam kabut & panic, she shouted at the pencuri & they speed off!!

Sadly, they managed to steal my beloved lappy toppy... My laptop!! Iskk.

I rushed back home while "they" were still around and on my way back, I called my neighbour and she said the pencuri dah lari!

Ohh... You know what?

Sampai² jer rumah around 10:00ish, I expected the police to arrive first since I memang dah call them terus lepas my neighbour called tu, tup tup... Sorang pun tak muncul lagi!! Isk!

My front neighbour teman me masuk rumah to check out the condition... Ya Allah! Luruh jantung... Bersepah amat!!!

They ALMOST took away our TV sets including the Home Theatre and my husband's beloved DSLR bag yang kebetulan memang ada kat hall. Sib baik tak diangkutnya! But dorang sempat pegang laa cuma somehow maybe kalut and kelam kabut, they left it. Syukurrrr!!

Then I saw our bedroom's door. It's wide open!! Laju giler jantung degup masa ni. Iskkk.

I went in cepat² and keadaan bilik tu lagiii teruk! The pencuri abis bukak all the drawers and baju bersepah sana sini. :(

I was thinking about something masa on the way back tu.

Cepat² I checked my drawer dalam bilik and almost jadik giler bila tak jumpa my jewellery box!! Ohhhh rupa²nya pencuri tu terjatuhkan the box kat lantai... Bersepah all my precious rings!! I terus kutip our weddings rings and memang masa tu dah nangis giler² lah! Glad my neighbour teman me masa tu and she hugged me & suruh bersabar. Huhuhuhu.

Tapi still.... Bad news for me!

They managed to steal away my one & only gold bracelet. Gelang tu my Mom yang kasi. Iskk. I'm sorry, Ma! :(

Hmmmmm.

Dah lah malas nak cerita dah! Takmo ingat dah!! :(

Nanti ada masa, I'll show some pictures lepas kejadian tu ek! My husband snapped some pictures lepas dia balik hari tu.

Okay... Later, then!

Please pray for our safety because I do not wish for the stupid-bodoh-jahat pencuri to ever step into our home, ever again!!!! :(

Take care, all! Please be extra alert & cautious, kay!

*
*
*
*
*

P.S. I have received the pictures from our official photographer masa birthday party Adzryl. Tapi takde laptop nak transfer, edit and upload pictures. Sooo sad! Later lah yer!

14 comments:

zulia said...

how did they break in?
ish..make me worried jugak!!
sorry to u. take care

Jaja® said...

you take care ok.
recently my MIL kena samun by perompak with parang. sgt scary ok.

Nariko said...

damn nasib baik tk ambik cincin kawen..arghhhh bloody thieves!!

Mrs. Amie said...

Pencurik yg jahat!

miralatiff said...

Sabar yer Anita..Memang jahat betul si pencuti tu..Alhamdulillah Anita and family xde kat umah mase tu sbb risau jugak kalo si pencuti tu bertindak luar dugaan kite..

[ Hanie ] said...

simpati dgn u and family :(
jahat betul manusia skrang! hishhhh

SurayaHarris said...

oh my goodness..nasib baik u dgn baby takde kat umah masa tu..thing could get worse than this.Nasib baik u and adzryl okay..=)

AmyMizzunderstood said...

tkpe kak nita..at least tak de sapa cedera..and thanks Allah wedding ring still ada kan?pray for u..

CuppyCakeMommy said...

tengs god..u n ur family takde pape..takpelah babe..letak alarm nanti kat rumah tu ok

FrH said...

OMG!! alhamdulillah nasib baik u xde apa2.

rumah i pon kene pecah masuk masa baru pindah dulu. brg2 yg hilang = laptop office husband & home theater set (nasib baik time tu xpakai slim tv lg!). lps tu terus muhasabah diri kenapa kene pecah masuk, and we think we know where was our mistake :|

mungkin kejadian ni berlaku ada hikmah dia, tuhan saje nak uji or mungkin jugak nak suruh kita muhasabah diri balik. mudah2an ada hikmah disebalik apa yg berlaku :)

Tupperware Lover said...

masyaallah.. nauzubillah.. nasib baik ada jiran yg prihatin.. apa2 nasib baik u sekeluarga takde apa... alhamdulillah..

.small shoes. said...

OMG!! thank god it happened when nobody was arnd cz ppl bl dh despred they'll do anything.
they are just heartless n inhuman ppl! tak pikir kta susah pyh cr rezeki n they curi just like that je.
anyway, u take care n hope u'll recover from this awful event!
*hugs*

treasurekeeper said...

sorry to hear about the theft..dugaan 4 u & family..insyaAllah ada hikmah tu nanti..take care :)

-hajar

Mek Rose said...

ya Allah..kesiannya...
pandai ye org tu..dah aim lama la tu
if tak takkan tau u kuar kul brapa g keje..

en polis sorang pon takdak eh
depa tido ka apa? tunggu pencuri angkut semua brg baru nak bertindak kot..ish2