Wednesday, April 1, 2009

Baby Gifts From Ezrin

*
*
*
As I said previously...

Yes, I'm back writing again with a new post!! ;)

Well well...

On Earth Hour Day (28-March-2009) hari tu, I dropped by my Bestfriend's house in Damansara Heights to pick-up the Baby Stuffs that she wanted to give-away to me! Hehe! Well, other than the stuffs she gave us for Baby Jr. dulu (refer this previous post), the 2nd time we dropped by her house, she gave us other baby stuffs again!!

So here are the stuffs/items... ;)
*
*
*
*
*


Baby Gifts from Aunty Ezrin... :P

Ohh and this too! Lupa nak snap picture yang nih skali... :P

Tak sangka lak banyak camni!
I thought she wanted to give me the Breast Pump and Bottles jer... Huhuhu! Rezeki Baby Jr. laa nampaknya kan? Thanks, Ejin! :)

So what are the items actually?

Dr. Brown's Manual Breast Pump... :)

Pssttt Amie, I dah amik Breast Pump tu! Yang camtu ker you cari? But it's manual laa, Babe! :)

The First Years - Breastflow Technology Bottles Set... :)

It's inclusive of a Drying Rack & Bottle Accessory Set...

Psstt again Amie, bottles nih yang my friend kasi... She said boley guna with Dr. Brown's Breast Pump! I pun tak sure. Tak test lagi! Kalau tak sesuai with the pump, I guess kena beli bottles lain laa kan? Huhuhu. Ohh Babe, BPA-Free bottles banyak in store! I rasa paling cheap & elok I jumpa is the 'The First Years' nya laa. I ada jumpa hari tu 3 Bottles for RM59.90 tak silap... Tapi lupa brape Oz nye bottles. Heh!

Ohh...

The rest below are those which she promptly gave me when I see her that day! :)

A Nursing Cover... Colourful isn't it? :)

Cam comel jer nama dia... Bebe Au Lait! :P

Ohh I love the Nursing Cover design and color... Sooo colourful!! So kononnya ala² boley laa I nanti breastfeed kat Public kan! Haha! Berangan tak sudah... ;) :P

Next is a Swaddle Wrap!

An ORGANIC Swaddle Wrap... :)

Yes, it's ORGANIC! Ejin did say that it's quite expensive (don't know how much though) & she even said... "Anit, since I rasa baby you besar so he'll suit this!"... Haha! You think so, Ejin? Kelakar plak... Hehe! Anyway, thanks! ;D

Ohh! I love this part too... It's the "strap" of the Swaddle Wrap! Comel kan dia nye design? Hihi! :)

Yeap, it's ORGANIC but I'm not sure how and why it's ORGANIC... Hihihi! :P

Okay, nexttt!!

A baby blue checkered "Breastfeeding Pillow Cover"... Simple jer kan? I pun tatau nak beli ke tak pillow tuh! Cam tak perlu jer kan? What do you think? Should I buy one? :P

And last but not least, she gave me this!

Another set of Sleepsuits from Mothercare! :)

Tapi kan, I serba salah nak kasi Baby Jr. pakai Sleepsuits nih nanti! Why? Checkout the 1st and 3rd Sleepsuits... No offense ya! 1st one is showing a "dog" picture which I think it's not really suitable for my Baby... And the 3rd one, there's a phrase saying "D is for Dog"... Okay! 3rd one is still quite okay to me, tapi 1st one tu camne?? I know they're cute tapi still rasa tak berapa best nak kasi my Baby pakai... How???

Lastly yeap, she gave me this too!

Medela's Cooler Bag with Bottles (for storing Breast Milk)... :)

Hmmmm...

Oh by the way, I managed to snap this pictures too while seeing Ejin that day!

Presenting.......

Ejin and her newborn 2nd baby, Lara Azalya!! ;D

Ejin & Lara... :)

She's asleep! Awww...

Little Zara, Zaryl's cute sister! ;)

She's sooo tiny, isn't she?? She was born on 22nd February 2009 with only 1.95kg! And when I saw her that day (which is a month plus from the day she's born), she's already 2.90kg! Alhamdulillah... :)

Lara Azalya... ;D

Cute laa Zara, Ejin!! CONGRATS again! ;)

*
*
*
Again, alhamdulillah & syukur.....

Hopefully makin melimpah-ruah lah rezeki our Baby Jr. sejak dari dalam my womb sampai dia lahir nanti... And hopefully jugak, semuanya dipermudahkan bila tiba masa nak melahirkan dia... *amen* :)

Ohh!

So now, I'm happily ticking off some items in Our Baby Jr. Checklist... Yayy! Now Husband & I can concentrate on other things!! Kan kan? ;D

Till I write again, take care Everyone!!

4 comments:

Mrs. Amie said...

Knit...

Wah, semua brg dah ada..bestnya..!
Pasal baju tue kan..mm, i pun tak tahu nk ckp cmna yer.. but I think, ok kot klu pakai..my opinion,dog is still Allah's creatures..hukumnya haram klu pegang etc..i think dog tue gmbar kartun,ok kot..ntahlah.. up 2 u..

Breast pump u tue, if suit dgn botol tue,okla!I dah survey breast pump tu, and I thought I nak beli Electric pump fr medela instead of Avent.. skrg tgh sale..murah sket from Avent n my sis in law ckp medela better..so, try jela..

Botol i dah gedix nak beli tommee tippie juga.. hahaha...since TT takde breast pump electric, tu yg choose medela.. tp kena cr storage medela la plak.. hai..pening..

Knit, yg u shopping apa?i dah terbeli stroller ok.. sbb sale..hihihi...ishhh..galak sgt nak beli itu ini... u're lucky.. dpt all the things from ur fren..bestnya!

Cik CT said...

let's breastfeed our baby...yeay..i used avent tp lenguh now wanna change to spectra3..

sabrina.h said...

best nye dpt hadiah dah..byk lak tue..eh ejin nie projek jugak kan dl??

Anita, Mummy Adzryl said...

Amie: Amie, alhamdulillah lah org nak kasi.. Tapi mmg everytime dia nak kasi, I mmg segan giler! Ejin nih jenis x kisah and very generous.. I slalu segan giler nak terima stuffs from her! Huhuhu.. Btw, baju tu like Hubby said.. Pakai jer lahh! Lgpun, NB size so bukan leh pakai lama pun kan.. Heh!

Yg Breast Pump tu, my fwen Caza (Caza, sila confirmkan plz! :P) pakai Spectra3 x silap.. Yg electronic nyer! I penah tgk dia guna.. Woops! Heh. Tp cam okay jer.. Senang! Tp since my fwen dah kasi nih, guna dulu la kott.. Kalau rasa x sesuai nnt, maybe I buy Spectra3 gak ke?? That one x sure lg.. Sementara waktu awal2 nnt guna jer laa yg org dah kasi kan.. :)

BPA-free bottles tu, i thot nak beli yg 'The First Years' gak.. senang sbb yg bottles Ejin kasi tu pun from TFY gak! tp ntah tatau lg.. sbb Hubby still rasa nak beli Avent.. senang dia ckp! plus Avent BPA-Safe eventho bukan BPA-Free.. so kira okay la jgak kan.. we'll c how! :)

apa yg i dah shop so far?? nnt i update okeh.. pixs dah amik tp blom post lg.. hihihihi.. :P

Cik CT: ohh ye ke! hubby pun soh beli Avent nye manual pump.. tp member dah kasi yg dr.brown tu, takkan tak guna kan? so guna jer la dulu.. thot nak beli Spectra3 gak (sbb ikot member Caza tu dia guna cam okay jer) tp later2 laaa... tunggu baby kuar baru decide! hehehe.. :D

Sab: hey Sab! yeap.. Ejin nih ex-Project gak.. tp dia kan blah gi NZ time Form2.. tp me still rapat ngan dia dari sek.ren lagi.. :) Btw, dah start shopping?? lets share info! *wink*