Remember the recent post about the GOOD NEWS and NOT-SO-GOOD-NEWS!??
Okay! Lets continue the story okeh...
This time, it's the GOOD NEWS part!! :)
*
*
*
*
*
*
*
*
*
***GOOD NEWS***
Hmm...
Despite the not-so-good-news, I'm quite happy with the results of both Ultrasound Scans at Equine Park Women Specialist Clinic (EPWS) and at KKSK!!
Alhamdulillah...
The ultimate news that I've been longing to hear...
My
Syukur syukur syukurrrr... Thank you, Allah!! ;D
Rasa happy sangat sangat sangat bila first time dengar Dr. Leong from EPWS cakap yang my uri dah naik! Berdebar-debar gak time scan tu... Yer lah! Like I said many many times before, 5th May 2009 is THE DAY yang Husband & I tunggu² sebab hari ni I memang ada ala² "confirmation" Scan untuk check the placenta's status!
So alhamdulillah sangat sangat!!
Pagi kan I gi jumpa Dr. Leong, so I informed him about my placenta... So dia check², he said... "Nope! You're no longer having Placenta Previa... See! Your placenta is up already!" - he said while measuring the length and position of the placenta.
Phew... I'm gladddd... Sooo happy!!! ;D
Hmmm. Another thing kan, Baby Jr.'s position yesterday was as though he's preparing for Labor/Birth... Haha! I mean, his head was right down there and his legs were curled up at the top! So meaning, he's completely upside-down from me now... Awww! Hope dia akan stay in that position for long sebab nanti kalau dia nye kepala kat atas, kang makin besar makin susah nak pusing bawah balik... Ishh! Risau plak takot songsang... Huhuhu! So dear Baby, Mummy gives you 1 or 2 weeks to main pusing² atas bawah then terus lock your position as in "head down, legs up" position so that your kedudukan tu sesuai untuk Birth nanti okay, Sayang? Hihihi! :)
Ohh back to the placenta story... :P
To really confirm the placenta's status, petang tu kan I ada Scan appointment kat KKSK... Geram okeh! We were there before Clinic bukak after Lunch so meaning by 14:00 memang dah ada kat situ laa... Got No.2 in queue!
Tup tup...
Tau kol brape was my turn to see the Doctor!?
16:00 okeh!!! Ishhh... 2 jam menunggu untuk Scan yang tak sampai 5 minutes tu! Sampai my Husband pun dah bising² and sleepy²... Haihh! Nih laa yang tak larat kalau kat Gomen tau! Kalau Check-Up siang² or pagi² tu takde plak lama menunggu camnih... Sebab tu I tak suka gi KKSK after Lunch Hour!! Tercabar kesabaranku!!!! Huhuhu...
Tapi sib baik lah result Scannya memuaskan hati...
Alhamdulillah again! Doctor kat KKSK pun confirmkan yang my kedudukan
Hmm.
So lepas Scan kat KKSK, barulah Husband & I gi jalan-jalan cari makan kat MidV! Hohoho... Sempat lagi tuh kan! :P
Okay! That's the GOOD NEWS part!
Lega dah cerita abis...
Pasal pictures, haaa yang nih plak kena postponed sebab I forgot to snap Baby Jr.'s "latest" Scan picture that we got from Dr. Leong...
Nak harap dapat Scan picture from KKSK!?? Ohh sila jangan berharap, Anita!! During Scan session pun, screen kecik tuh mengadap Doctor KKSK tuh jer! Huhuhu... :P
Till then...
I'll write again when I have things to share okeh!
Take care, Everyone!!
Thanks for being veryyy supportive to me (eventhough we hardly know each other but only through this ever so ntah hape² Blog!)... Thank you very much, people!! :)
Later...
*
*
*
*
*
P.S. Now one issue is resolved (placenta-related) and another one just started!! Haih... Betul² ujian dari Allah nih... Awal² dulu tak pernah muntah²... Then no complications, no problems or whatsoever di tengah² perjalanan mengandung nih... Tup tup! Towards the end of Pregnancy plak dapat "penyakit" nih... Haihh! I really hope it's temporary!! PLEASE pray for me, people... This is the so-called FIRST Pregnancy Journey/Experience for moi! Sabar Anita, sabar... Think positive!! If you managed to go through the "placenta issue", for sure you can go through this one! InsyaAllah... :)




10 comments:
same goes to me Anita..ni nak masuk 8 bulan, baru nak datang penyakit2 yang kita tak berapa nak gemar..sabar bnyk2..we almost there..!!!..
Alhamdulillah..so, no need to worries lagi... take care dear
nits u mabuk2 ke??alhamdulillah uri da naik ;)
alhamdulillah...jgn riso2 sgt..nnt pressure lebeh plak..nway take care dear!!!....
another 68days to go...chaiyok2!!
anita,
whats complication if having low placenta ni ek? i td baru pegi scan and also my placenta condition.alhamdulillah doc said its at correct position. punggung baby plak bawah dia.heheh..
take care yg diabetes pregnancy tu pulak! tak tau nak advise apa :) just jaga pemakanan k! nnti insyaAllah okla tu.
thanks 4 ur explaination babe!euww..takmo la c-sec ek. tp ade tu i search, dunno la true or not. they said, klau low-laying placenta, if having sex, penis can break the placenta and this will make u bleeding. Does it make sense? hehe..
nit...sy suke mkn aiskrim..ayark..takut pulak..
Ariba: ya lor.. insyaAllah we can make it! eventho dpt "penyakit" camni but i know it's temporary.. so i'm ok! u take care too.. :)
Amie: Thx Amie! u take care too.. :)
Sab: no lah.. so far alhamdulillah from awal2 pregnant till now, tak pernah muntah lagi... my pregnancy is smooth sailing so far.. tp tu lah.. dah 3rd-tri nih.. nk masuk 8 months dah pun baru laa nak start kene 'diabetes' laa.. mcm2! hopefully bersalin nnt takde complication laa.. huhuhu.. btw yeah, alhamdulillah uri dah naik!! :)
Kin: alhamdulillah... hehehe! thx kin! waiting for ur turn plak ni.. chaiyok2 jgak! ;D
Huda: yeah.. thanks huda!! kishkan lil'husna for me okeh! :)
Mrs Bob: hehehe.. yeap, it does make sense!! dear.. placenta previa nih ada 4 type... kalo type 1 paling ok.. type 4 paling teruk! if type 4, doctor ckp confirm2 dia takkan naik langsung! kalo type 1&2 insyaAllah bole lg normal birth.. type 3&4 mmg kene C-Sec! hehe.. so take care ok.. u nye placenta ok kan! so don't worry! :)
Yat: Sy pun sukaaa! Tp takde la slalu sgt mkn pun.. Biasa2 jer.. heh! don't worry ok.. takde apa punya! juz take care.. :)
insyaallah everythg will be alright ;)
just take care for these last few weeks ;) and in no time, u will be cuddling ur bundle of joy
Post a Comment