Monday, May 18, 2009

The Conversation... *Updated*

Hmmm.

Do you want to know what really happened that day!?

Okay, lets share this... :)

On last Friday, at around 11:30... I heard a loud continuous beeping 'honk' sound outside our house! And since I was asleep at that time, so haruslah terkejut sangat and woke up tergesa-gesa kan? Dalam hati I tau dah sape yang 'honk' kuat tu... It must be the POSTMAN!! Huhuhu...

"Hey Mr. Postman!! Any letters/packages for me?"... Hehehe. Okay, dah merepek! Back to my story... Hmph! :P

I quickly get up from our bed and peeked through the front window. Ahhaaa... Yesss! It's the Postman!! Heeee... I knew that I was expecting a package that day! Finally it has arrived... Yayy! ;D

But what happened NEXT??

In the kalut situation, I shouted loudly (from our bedroom) asking the Postman untuk tunggu saya keluar umah!

As I turned around from the window, takde angin takde ribut...

Tup tup...

*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*

I fell hard on my bum!!! :(


Yeap...

I tripped!! I slipped!!! :( :(

I don't know HOW and WHY I was so unstable and tiba² jer leh jatuh camtu... Imagine! Jatuh punggung dulu and kaki terangkat ke atas! Mak aiii... It happened within seconds! I tak sempat berfikir and cepat² bangun! Bila dah bangun tuh, I baru tersedar yang I'm Pregnant! Oh.. My... God!!! I cepat² check my tootttt takot² bleeding ke apa kan... Sib baik takde!! :(

Being me, I jenis tahan sakit sket kalau bab jatuh² nih... Tapi bab bersalin tuh wallahualam lah kan... For sure sakit punya!! Huhuhu. So bila jatuh tu, I cepat² bangun, check apa patut and siap ala kadar sebab takot Mr.Postman tu dah blah kan...

Pastu
I cepat² kuar umah, sign the package, said "Thanks" then masuk umah balik. Tapi at that moment kan, I memang tengah BLUR sangat²!! I rasa cam "Ehh... Apa jadik tadi ek? Did I just fall??"...

I masuk umah... Terus duduk kat sofa depan TV! I checked my baby bump... Rasa cam mengeras sket! Tapi I tak rasa sakit... Tapi Allah jer tau I rasa apa time tu! Dah laa sorang² jer kat umah... I cepat² gi toilet and pee! Just want to make sure there's no blood or whatsoever... Alhamdulillah takde! Tapi still tak puas hati... Risau okeh!!!

I called my Husband... Suara dah terketar-ketar dah time nih! He was in a meeting. Terkejut betul dia bila I said... "B, me jatuh...". Isk! He asked me what happened. I explained in a brief sebab takmo kacau dia tengah meeting kan. My Husband bebel apa yang patut... Heh. Then he said he'll call me back. Pastu I called my Mom plak. Kena bebel lagi sekali. Bla blabla bla bla blabla... Haihh! Iyerrr... Saya tau saya clumsy sket lately! Tapi seriously tatau what caused the fall tu... I rasa kaki I tiba² cramp, pastu terus tak stable and jatuh kebelakang terus! Rasanya sebab tu laa... Huhuhu. :(

Hmmm.

Lepas dah confirm everything is normal... Takde bleeding, takde rasa cam cramp kat perut ke apa... I baring balik atas katil! Tapi kejap baring, kejap bangun balik... Kejap baring, kejap bangun... Haihh! Hati still tak tenang... Dah laa Baby tak gerak²!! I urut my bump banyak kali... Panggil² nama Baby Jr. tapi dia senyap jer... Imagine my feeling at that time!! :( :(

Sampai I dah nangis² okeh... I cakap banyak kali kat Baby Jr. sambil usap² perut tu... I cakap... "A....., gerak lah Sayang! I'm sorry... Mummy didn't mean to do that. Please Baby... Please move... Gerak lah Sayang... Mummy sayang A..... Pleaseeee? Please gerak... Isk!". Banyak kali I panggil² dia... Tapi I happy sangat bila 1st time I panggil nama dia, dia kick!! Awww... Mummy's Boy!!! Bila rasa dia kick jer, makin kuat I nangis... Terharu sangatttt!! Sedey campur happy sebab dia response! Alhamdulillah... Anak Mummy okay!! Syukur....... :)

Ntah camne lepas tu, I terus tertido tak ingat dunia dah... Huhuhu.

So that's what happened last Friday!!

OMG... It was the scariest day of my life!! :(

Therefore, when I went into the office that evening... I cepat² tengok kot² Dr. Sukhil is available on YM and message him straightaway for advice!

As what you read in the previous post, lega betul I bila Dr. Sukhil cakap jangan risau and all. Alhamdulillah my Baby okay since I'm already 8 Months so my bump is quite tough now... Syukur... Ohh! Since the next day (Saturday bebaru nih) I ada Check-Up with Dr. Kham at An-Nur... So I did a thorough check on Baby Jr. just in case anything goes wrong kan? Alhamdulillah jugak Dr. Kham cakap our Baby okay... Dia sihat and active!! My uri placenta pun tak terkoyak or bleeding!! Pheww! Lega dengar... :)

Okay!

That's about it about my Friday...

Pasal my Check-Up last week (both at KKSK & An-Nur), I'll blog about it SOON! Ohh... And pasal the "package" or parcel that I received on Friday... Later I tunjuk okeh! :)

Stay tunedddd..... *wink*

*
*
*

Some Useful Information on "Falling During Pregnancy"...

4 comments:

Mrs. Amie said...

babe, bahayanya.. nasib tak jd apa2.. Alhamdulillah... masa i pengsan hari tue pun i takut jugak mcm u nie la.. serius mmg berdebar2.. i tahu cmna yg u rasa.. take care.. lain kali hati2.. biar posmen tue tunggu jer u.. better la kan dr kelam kabut nak amik parcel... take care tau!

Ain Alida said...
This comment has been removed by the author.
Ain Alida said...

knits... syahdu + panic baca entry nih. thanks to Allah da mighty knits and bb jr ok, syukur alhamdulillah...

eh, bb jr dh ada nama eyh? comel jer knits ni. so bile nk reveal nama bb jr? and lemme know eyh knits bersalin dkt mana nanti, nk dtg melawat =)

take care knits, i wish you both well, jaga diri baik2 ok? - ain alida

Anita, Mummy Adzryl said...

Amie: Thanks dear!! Yeahh.. Scaryy kan... My feeling time tu tatau nak describe camne.. I'm glad my baby tough dlm ni! Huhuhu.. U take care too.. Thanks again! :)

Ain: Ain... I'm sorry I think I couldn't make it to your wedding nnt.. Nak giii tapi maybe ada kat JB time tu ikot Hubby dia wedding bestfriend dia.. Huhuhu! Ohh yeah.. BB Jr. dah ada nama.. Tunggu dia kuar jer! Hehehe.. InsyaAllah nnt Nit inform Nit bersalin kt mana yek.. Dtg tauuu! ;D Take care Ain.. Sket lagi tu nak jadi Wifey org... CONGRATS dear! :)