Tuesday, June 16, 2009

Heartburn!!!

Hishhh... :(

All this while I dok laa tahan rasa burning² kat tekak nih!

I thought it's normal...
I thought it's because I just ate sweet food...
I thought it's because I baru lepas minum sweet drinks...

I thought this...
I thought that...

Tup tup!!

I tak tahan sangat dah nih... Lama dah rasa burning² sensation kat tekak nih tapi I selalu buat tatau and try to overcome it! And it worked!! Don't ask me how, I lupa dah apa I wat tapi memang rasa tu terus hilang laa...

Tup tup... Again, NOW the burning feeling in my throat datang balikkkk!!!

Camni kot my face bila rasa ala² burn kat tekak nih... Or lagi teruk kot? Iskk!! :(
(Picture Source: Google.com)


Arghhhh!!! Tak selesa okeh... Kekadang rasa sesak nafas jer!! :(

I terus teringat apa yang Amie tulis kat Blog dia sometime ago (tak ingat bila laa tapi) and so, I went out for a quick "BREAK" and called Amie up! Huhuhu...

After 2nd tries, she picked up her phone! Ohh thank God!! :)

Actually, I ada ingat dia sebut pasal "Gaviscon" dalam her entry tu tapi just to be sure, sebab tu I call you Babe... Hehehe! Sorry laa tetiba kacau you tengah relax² and rehat² kat umah... I tak tahan sangat so terus call you for confirmation!! Hihihi... Cam ala² call Doctor lah pulak kan!? Heh! Thanks, Babe for layan'ing my call! :P Haaa... I dah jumpa link to Amie's post tu! Click here! ;D

So yeah... I was right!!

The burning feeling yang I dok rasa all this while is actually what they called as "Heartburn"!!! Ohh my... Lambatnya I nak tau pasal nih... Selama nih I tahan jer kalau ada rasa burn² nih... Huhuhu! :(

(Picture Source: Google.com)

Lepas dah tanya itu ini kat Amie, I called my Husband straightaway! Tapi this time, he didn't asnwer... Ohh sure tengah meeting tuh! Haihh... Kalah AM or M okeh! Asyik meeting jer kerja... Hehehe! So I decided to text him jer lah...

Hmmm...

Rasa nak amik
half day jer hari nih! Tak tahan lah... I think this is the worst heartburn yang I pernah rasa... Rasa burnnnn sangat sangattt!! Cam panas jer tekak and sekat² nafas I! Hishh... Takot pun ada! Haha! Tatau apsal nak rasa takot tapi takot lahh... Resah jer bila rasa burn² nih! Sambil type nih pun dok rasa lagi tau... Puas dah I dok minum air banyak²!! Ya Allah... Tolong hilangkan rasa pedih and burn kat tekak nih pleaseee!! Isk iskk... :(

Tak sabarnya nak pukul 23:30!!!

Nak balik cepat²
and hopefully my Husband dah beli "Gaviscon" yang I pesan dalam text message yang panjang berjela I tulis tadi... Harap² dia balik awal and sempat singgah Jusco or any pharmacy to buy one for me!! Isk iskk...

I hope this helps!! :)
(Picture Source: Google.com)


Or... Should I get this?? Hishh! Tak perlu kot... :P
(Picture Source:
http://www.morningsicknesshelp.com/heartburn-tea.html)


Okay lah...

Itu jer
for now...

I'm back at my desk and mengadap this 2 monitors again!! *sigh*

Ohh by the way, kenapa ekk I selalu rasa my belly menyenget ke kiri jer slalu... I rasa that's Baby Jr.'s butt lah... Hahaha! Suka betul dia mengeras one side camtu and paling obvious the left-side of my belly yang paling keras and terbonjol... Alololooo... Baby tonggek kan butt kat Mummy ekk! Hihihi... Love you, Baby!! Ummuahhh... ;D

Later!!!

*
*
*
*
*

More info about this "HEARTBURN" thingy, do visit the links below... :)

3 comments:

Mrs. Amie said...

Alahai siannya.. terus blog about this ek..Gaviscon mmg penyelamat..huhuhu...

Babe, perut u menyenget ke kiri ker?perut i ke kanan plak.. pastu keras sgt2 ok! sakit pun ada kdg2...huhuu....

Anita, Mummy Adzryl said...

Amie: Babe, mmg tak tahan laa.. I dah minum byk giler nih tp still rasa perit kt tekak tu! Tp dah kurang sket.. Balik kang haruslah I telan Gaviscon tu! Hope it works... Huhuhu!

~ SueHarriz ~ said...

nita, gaviscon works wonders for me..ms peknen my doc suh teguk gaviscon la kalo heartburn..sekejap je hilang rasa pedih..ada org kata mkn ice cream vanilla pn jd jgk..hahha..tp tatau la..i pnah try,tp effect kejap je. gaviscon jgk BEST. take care,eh..?