Thursday, February 4, 2010

7 Months Old

Yessss!!

My precious baby is 7 Months old today!!


Yayy!

Lets see what are his current progress, achievement & milestones okay? :)

Adzryl Faheem @ 7 Months
  • He's an expert at crawling!! Pantang nampak benda menarik depan mata, perghhh... Laju betul dia "kejar" and capai benda tu! :D
  • Can sit with support. Now kalau letak dalam stroller, memang takmo baring or sandar langsung!! Mesti nak duduk gak! Sometimes suka nak pusing & berdiri! Aiyakkk...
  • Tak berapa suka position "duduk". He prefers to stand instead. Yes! Kaki & Tangan dia kuat! Kalau dia tengah merangkak & I hulur tangan kat dia cam kasi signal nak angkat dia, dia akan merangkak towards me & capai my hands then terus berdiri! Dengan confidentnya dia akan angkat kaki & terus berdiri. I cuma pegang tangan dia jer laa tapi. Tried to let him stand on his own tapi of course lah belum stable lagi kan! Hikk. I rasa dia ni macam nak skip duduk lah... Terus nak berdiri! Kalau pegang tangan dia masa berrdiri tu, kalau sebut "tatih"... Nanti dia angkat2 kaki macam nak jalan! Hihihi. Comel!!!
  • He already have 2 teeths at the lower gums! Awwwww... :)
  • He's getting cheekier than ever!! Sebelum ni macam "mahal" sket nak senyum to strangers, now dah improved sket! Yayy!! :)
  • Dah serasi & can accept mandi air sejuk direct from the shower! Yayy!! :)
Sideway view of my darling son. :)

  • Masih suka tunjuk expression muka yang sangat kelakar!! Berkerut2 pipi... Hikk! :P
  • Sukaaaaa panjat badan Husband & I whenever we baring nearby him especially in front of the TV! Aiyakkk... Mummy's & Daddy's bodies are wonderland ekk, sayang?? Hihihi! :D
  • Loves my milk more than eating solids! Aiyakkk... Camne nak kasi dia makan banyak sket ekk? Yeah, I still fully BF him until now. :)
  • Sometimes he loves to play with anything plastic rather than playing with his toys! I guess it's true that babies are more attracted to weird objects macam plastics, handphones, blinking stuffs, colorful stuffs rather than their usual toys. Huhuhu.
  • Up until now, he's still NOT using any pacifiers or tidur dalam buai. Alhamdulillah... Dari lahir sampai sekarang memang Husband & I takmo ajar dia hisap pacifier or tidur dalam buai. Nasib baik dia okay! :)
  • This month takde Check-Up. But we did check his weight sendiri2 and at 7 Months old, our Adzryl Faheem weights 7.1kg. Just nice! Alhamdulillah dia sihat walaupun sometimes batuk & selsema, but he's still as active as always! :)
  • Recognized us -- his parents, more obviously now!! Yayy! :)
  • Pandai tunjuk rasa "marah" or "tak suka" bila kita usik or gomol dia over sangat! Hahaha. Comel jer bila dia buat bunyi marah! Hikk. ;D
  • Suka main "stereng" kereta bila Daddy dia letak dia on his lap dalam kereta. Ehh. Don't get me wrong. My Husband tak pernah drive dengan si tecik on his lap. I strictly tak kasi & of course dia sendiri pun tau! My Husband cuma letak dia depan "stereng" tu bila contohnya I gi kedai kejap ke apa & he waited dalam kereta dengan si tecik. Heeeee. :)
  • Masih suka menggigit!! Especially sejak dah ada gigi ni... Ohh! Bila si tecik gigit my boob masa BF, sakit sangat okehhh!! Geram jer!! Mesti I terjerit! Haha. :P
Our Adzryl FIRST experience in swimming pool. ;D

  • Knows how to do a "High 5". Awwwww! :D
  • Will rock his cute little butt when my Husband repeatedly sebut "Lailla haillallah" masa dia tengah merangkak. Cute!!!
  • He knows when to look after me especially bila perasaan nak "bermanja" menyerang! LOL. He will rengek2 manja & crawl to me wherever I am. Awwwwww! Mummy's boy! ;D
  • He knows how to have fun with his Daddy! Awwwww... :)
  • He almost sit!! Position kaki dia masa merangkak banyak kali macam nak duduk tapi bila lama2 dalam position tu and maybe dia dah penat, nanti dia sambung merangkak & tak jadi duduk. Huhuhu. Sebab tu I rasa macam our Adzryl nih macam nak skip duduk & terus berdiri. Macam I said before, dia lagi suka berdiri dari duduk. Haihhh. Mana2 lah, sayang. Duduk ker, or nak berdiri dulu ker... Mummy & Daddy will always support you!! ;)

Hmmm. What else ek?

Nanti lah I update lagi apa patut kalau ada yang baru ekk!

Have a nice day, people!! Take care now... ;D

*
*
*
*
*

P.S. The previous "note" ditulis secara impromptu sebab rasa tak best dengan statement berani mati sesetengah pihak. Statement yang tak memikirkan hati & perasaan orang lain. Statement yang tak berfikir ketika ditulis! Tak sedar mungkin?? Hmmm. Biar lah. I takde masalah with anyone. I'm an open minded person but when you crossed the line, then susah sket I nak respect you again. Hmmm. No offense to anyone, okay? Takde kena mengena ngan sesape pun. Who, What or Why, biarlah ianya rahsia... Cewahhh! :P ;)

2 comments:

koklie's said...

bestnye xsabar nak tunggu rania umur 7 bulan hehee skang die hnye pandai memakak je dok jerit kuat2 hahaa

~ SueHarriz ~ said...

heheheeee biarlah rahsia.. i knowwwww... *wink*