As most of you may know, today is my first day reporting to toottt! Hikk. Kalau nak tau toottt tu apa, sila google for this tagline, "Ma.king Yo.ur Li.fe Rich.er". That's my new company, alright! Heeeeee... :P
Hmmm.
Today also mark the first day I kena bangun awal & siap² to work. Heh. Sebelum nih selalu bangun lewat & tengah hari baru siap²... Now kena bangun awal, prepare Adzryl's stuffs & off to work! Ehh. Before gi kerja, mesti lah kena hantar si tecik gi Nursery dulu kan.
Ohhhh.
Today is the toughest day! :(
I mean, toughest as in, paling
Ohhh.
Today my darling Husband amik cuti. Yayy!
Kalau dulu my Husband cuti sebab it's my first day back to work lepas maternity leave, now my Husband cuti sebab it's my first day at new workplace & Adzryl's first full day at his Nursery. Hikk. Thank you, baby sebab cuti for us!! :)
Mesti some of you terfikir nape my Husband sampai amik cuti kan?? Maybe you guys rasa mengada-ngada ke apa kan... Whatever lah! Yang I tau, my Husband saje amik cuti sebab due to no gap between my previous job & my start date kat toottt nih, so kitorang tatau how's the road condition masa pagi²... Jammed ker, banyak kereta ker, how long will it take for me to arrive to toottt, etc etc... Plus, kitorang pun terfikir how our Adzryl would react bila tiba² dia tak nampak us (Read: Especially me, his Mummy!) dari pagi sampai petang!! Walaupun dia kecik lagi & maybe tak faham apa sangat... Tapi mesti dia ada rasa sket "kehilangan" kan sebab selama nih I was always with him for half a day!! :(
So bila my Husband cuti today ni, pagi tadi kitorang gerak keluar rumah at around 8am. We still hantar Adzryl gi Nursery walaupun my Husband cuti sebab nak tengok dia okay ke tak, and nak biasakan dia dengan long hours kat Nursery tu. So lepas hantar si tecik gi Nursery, I drove off to toottt. Kebetulan memang Nursery & toottt satu jalan pun! :) Ehh. Same like before, my Husband tak drive siang tadi. Dia cuma dok belakang as my "penonton" and observer. I yang angkat Adzryl masa hantar dia kat Nursery, and I myself yang drive gi toottt. My husband on the other hand, dia tolong I buat timing berapa lama roughly masa yang I amik untuk sampai toottt dari rumah (termasuk singgah Nursery si tecik). And I pun buat timing mileage from our house to toottt (again, termasuk singgah Nursery si tecik). :)
Hmmmm.
We arrived at toottt right on time! Phewww. I rasa kalau gerak awal sket dalam 7.45am mesti lagi okay. Sebab gerak kol 8am nih pun ala2 banyak traffics nya... So nak gerak awal sket laa. Tak kisah jammed sket tu, tapi I nak sampai awal sebab nak dapatkan spot parking paling dekat! Heeeeee...
Ohhh!
Dah buat ID tag dah! Tapi berzaman tunggu siap... I'm the 3rd last person from almost 30 new joiners! Hishhh. Tapi bukan semua 20 plus people tu are new joiners cam I. Most of them memang dah kerja kat toottt dah sebelum ni but as Contractors. Now baru converted to Permanent sebab tu dorang join the Induction Training. :)
Yeah, I have 1.5 days Induction Training from today till tomorrow, conducted by the Talent Management team (Read: HR) of toottt. Hehehe. :P
Hmmmmmm.
What can I say about my first day??
Well, toottt is definitely an interesting company to work in. Walaupun baru first day kat sini & still undergoing the Induction Training, but I see lots of challenges ahead of me. Interesting ones, of course! And I look forward to start my job & learn new things!! Insya Allah... Kan Wina, kan?? Hikk. :)
Yessss, I pun jumpa Wina today!! Yayyy! Babe, CONGRATS on the new job offer! Nampaknya I jumpa you kat ABC *ahem* for few months jer la ekk? Lepas ni you kat SK plak. Huhuhuhu. Takpe lah... Hope bila ada company events, we can meet up again! Plus, there's always Mommies Circle's gatherings & meet-ups kan kannn? Heeeeee... :D
Alrighty.
I better make a move now!
Bila dah kerja siang ni, penat dia lain macam sket ekk? I rasa bila I kerja on UK shifts tu takde lah penat camni. Heh. Plak tu, kena cuci bottles & teats si tecik, cuci the bowl & spoon si tecik, cuci my breastpump, and of course -- lepas dah cuci² semua tu, mesti lah nak sterilize plak kan? Haihh. Penat sungguh! Plus, nak siapkan baju² my Adzryl untuk bawak gi Nursery the next day. Plus, nak prepare baju kerja my darling Husband. Haihhh. Macam² ekkk! Before this rasanya takde lah se'hectic nih! LOL.
Takpe lah... Slow², Anita!
As time goes by, hopefully I can cope with everything smoothly! :)
Ohhh. Tiba² I rasa yang full time working mom is definitely the ultimate SuperMummy! Agree tak? Hihihi. :)
Till next post ya?
Today I still belum masuk my department lagi. So obviously no access to anything yet! I'll update more when I have free time, okeh? But I'll be updating from home laa for now... Sebab takkan masuk² office baru terus nak online beriye kan?? Haha. So now, I type² kat notepad, save it & balik rumah baru post! Hikk. :P
Good Night, all! Have a good sleep... ;)




9 comments:
astro??
huhu congrats nits kt toootttt..hihi
yeah we are supermommy!!!
multitasking!! can handle everything..erkkk ye ke??hope so...
btw,gud luck kat toootttt...
all the best mommy!! n wina if ure reading dis, im ssoo proud of u! hahahaaaa...ur new job is fantastic!! i nka keje part time kat sana lehh..??? tu keje idaman i ok... huaaaaa
congrats knits on your new job!
it's not a bird, it's not a plane, it's super mommy =)
all da best and gudluck with evrythg. aja aja fighting - ain alida
all the best at toooooooot. haha.
its a fun place to work with. dorang still bagi kupon makanan x?
kalau ada vacancy for CSE yg walk in centre u let me know eh, kalo yg col centre x nak sbb kena keje shift.hehe.
maria -- ;) ;D
suya -- hihi thanks! yeah. we are supermummy!! multitasking dlm byk benda sampai x cukup rehat, mata bengkak2 n badan mokmok (tu I jer la kan!).. huhu. well, thanks for the wish! :)
sue -- yuhuuu! thanks babe!! heee.. tu la kan! i pun suka new job wina! sounds really interesting!! hikk.
ain -- hello momma-to-be!! ;) thanks for the wish dear! hope i leh cope cepat sbb boring gak bila xde buat apa sgt ni... training pun kejap2 jer.. haihh! :P
rina -- mummyyyy! hikk. thanks babe! memang FUN kan?? so far so good la.. me likey2!! ehh. u dulu keje sini ke? nape benti? huhu. CSE stands for apa ek? sorry babe, i masih baru. hik hik. :P btw, i pun xmo keje call centre. sib baik bukan dept tu. i more into internal support la.. hikk! jom jom apply keje sini! ;D
ohh happy nyer bace your new life! ;) takpe, slow2, insyaallah u akan biase ;) oh so sweet la your hsband to make sure semuanya terkawal kan? ;)
i x penah keje sana, my frens ramai keje sana ada yg Customer service col centre, ada yg hitz fm cruiser.hehe.CSE tu customer service exec la.i nak yg walk in yg kt branch tu, namo col centre.hehe.
owh congrats on ur new job!hope u'll succeed and get used to the new environment soon.ur hubby is the sweetest ok..comel jer siap training dulu drive n nursery seme..hehehe
Post a Comment