Tuesday, April 7, 2009

26 Weeks And Counting...

Ohh...

I'm 26 Weeks Pregnant today!!!

Lala la lalala la lala lala...

Guess what!?

I went for my Check-Up at An-Nur this morning (all by myself since Hubby tak dapat cuti) and I'm the FIRST person in queue for Dr. Kham!! Yayy!

Today is reallyyy different from last time!

Pelik jugak laa...

No more ibu2 mengandung yang berebut nak masuk Clinic...
No more long queue... (yer laa kan I was the first patient for Dr. Kham) Hehehe!

So seronok gi Check-Up hari ni sebab tak ramai orang!! ;D

Ohh!

I even made a new friend!! Her name's Nur Adlina... :)
She's the 2nd in queue (after me) and we chit-chatted banyak2 before my name was called!
Such a friendly Mom-to-be and yeah, kitorang sebaya! Hehe.
But we didn't get to talk long after that...
After I made the payment, we waved Goodbye! Tak sempat nak borak sket2 or maybe exchange numbers or whatevernot...
I just hope that we get to see each other again during next Check-Up on 5th May 2009! So ada laa geng sket nak borak2 kan? Hehehe!
Oh anyway, she's 19 Weeks now and she has a cute baby bump! I think it's a boy lahh sebab perut dia kemas and bulat ke depan... But until now her baby "taknak tunjuk" lagi his/her toottt... Hehehe! :P

Alright, back to my Check-Up!!

My BP cam biasa, alhamdulillah okay...
Urine pun okay...
My weight naik 2kgs from last Check-Up at An-Nur (kiranya naik 1kg from last week's Check-Up at KKSK)... :)

Hmmm...

Yang me'worry'kan me is my uri placenta!! It was a bit low-lying dari mula2 Dr. Kham check I... Today Dr. Kham cakap dah naik banyakkk from last time! Cam instead of kat bawah, dia dah naik ke tepi sket... She showed me, I rasa tak nampak cam low pun! Tapi ntah laa... I asked her what type is the placenta now, she said it's Type 1!! So the possibility for the placenta to go wayyy up sangat2 positive towards the end of my Pregnancy!! InsyaAllah... I just need to pray pray prayyy hard for that to happen! Iye lah... Mana ada cari lain nak kasi uri naik kan! Berdoa jer laa... Urut2 nih semua tak jalan! (Ohh lupa plak nak tanya Dr. Kham pasal urut2 before deliver nih... Aiyakkk!!) Uhmm, I informed Dr. Kham that my next Scan date at KKSK is on 5th May 2009 (evening) so I tanya dia laa, sempat ker my uri nak naik?? She said insyaAllah... By 5th May the placenta can go way up! Jangan risau sangat dia cakap... Huhuhu!

So yeah...

Since 5th May 2009 is exactly a week after my Check-Up at KKSK (scheduled on 28th April 2009), so pagi 5th May tu I akan ada Check-Up at An-Nur then petang I ada Scan appointment kat KKSK plak untuk check and tentukan kedudukan uri tu... Huhuhu! Wish me luck, people!! I'm going to take another leave on 5th May 2009 kot... OR cari MC untuk hari tu! Huahuahua... Tengok ler camne... :P By the way, I'll be in my 30th Week by then! Cepat kan masa berlalu?? Haihh... :)

So okay lah...

It's picture time!!

Our little kickboxer at 26 Weeks... ;)

Ohh!

If you look at the picture closely (you can click on the picture to enlarge for better view! :P)... You can see that our Baby Jr.'s EFW (estimated fetal weight, kalau tak silap I) is now around 990g... And boy, he just turned 26 Weeks!!! (based on my EDD)

My ohh my!!

If you check on previous entry when I was around 24 Weeks 3 Days Pregnant, Baby Jr.'s weight was 757g...

Then in this previous entry, Baby Jr. was 489g & he was only 22 Weeks!!

Whoaa... U guys nampak tak the difference??

Dalam 2 weeks berat dia naik from 489g to 757g... Then after 2 weeks, now he's 990g!! Semangatnyaaa anak Mummy & Daddy nih ekk!! Mummy baru nak masuk range 7 months next week, Sayangku... *rubbing belly* Maybe it's true that once you're 6 Months plus, your weight and size will increase tinggi2 and that's why you'll look A LOT different in 7 months!! Wahh... That's what happening to me, at least! Hihihihi! ;D

Side view... Can you see his forehead, eyes, nose, mouth and body?? Very obvious huh? I think he's sleeping when the picture was taken! Awww... :)

Ohh one more thing...

Can you see that on the scanned picture, the EFW is around 990g and I'm around 26 Weeks 5 Days Pregnant?? But based on my EDD, I turned 26 Weeks today... Heh! So...... That shows that my EDD has changed again... Hohoho! Tapi tak kisah lah... As of now, I'm still sticking to the current EDD. Kalau Baby Jr. decides to keluar awal, I terima ajerrr!! ;D

Alrighty...

Nak sambung tido... Ngantokkk!!! Petang kang nak bangun balik
& bersiap gi Dinner with my family... It's my Parents' 30th Anniversary, people!! Yayy! ;)

Last but not least,

Happy 30th Anniversary
Papa & Mama!!!
(future TokPa & TokMa)

We love you both whole-heartedly & semoga perkahwinan
Papa & Mama sentiasa diberkati Allah
dan sentiasa dilimpahi rezeki
& cucu banyak2... Hehehe!
Mmmmuuuahhh...

Hugs & Kisses,
Fadzril, Angah & Baby Jr.

Take care, Everyone!!

Daaaaa... :)

10 comments:

sabrina.h said...

knit..dah nmpk sgt2 dahi,idung,mulut baby tue...seronotnyeeee hehehehe biler sab tgk je pic tue rs muke baby tue mcm daddy dia ;)

roshda said...

hi..
saya antara org2 yg ske lawat blog awk hehehe.. apepon cograt cz bakal jd mummy x lama lagi.. seronokkn.. :) moga awk n bb sihat.. nak tanye, awk cek 2 klinik ye? 1 private n 1 gov ye? cz saya prgnt 14 weeks skrg.. n still confius cz ade kwn2 ckp mesti buat jugak kad merah if nak bersalin kat private cz if anything happen saya akan d hantar jgk ke gov, n if xde kad merah spital gov x nak trima.. so kat ctu timbul kerisauan.. pk kn mmg x nak buat cek kat gov bkn ape sbb sgt2 lambt kalo kat klinik gov.. kena g awal2 pg pastu mayb kena amik cuti.. so nak mintak ur pendpt.. saya pon 1st bb so still mcm x reti sgt lagi hehehe.. ade gak terpk nak buat cek kat 2 klinik gov n private tp x mo la kena cucuk2 byk2 kali amik darah huhuhu takut.. if x jd maslah kita leh share pendpt :)

Misbehave said...

hye babe~

dun wori bout ur placenta problem tu.u haf 10weeks more untuk uri tu naik..by 36weeks Insyallah da naik kot..unlike mine @ 36 weeks makin turun lak, from type 1 jadi type 2.so mmg confirm la cser, which i dun mind pun since i mmg kalo bole nak scheduled cser,emergency cser x nak..hehehe..

15 ni Insyallah i'll meet my junior :)

Hope everything goes well.Amin :)

Zezzatty said...

anita,bes kan dpt tgk bb..so cuteeee!

i masa detailed scan dulu siap suruh sonographer tu kira jari kaki ngan tgn..(teruk btol) :-P

nway,take care beb..

C!kpuanmuda® said...

wahhh... sronok nya!! teringat zaman-zaman gi check up dulu... penat tunggu lama tu berbaloi bila dapat tgk baby dalam perut :D

Twiggy said...

I SEE BABY!!!! I SEE BABY!!!!!

nurulzia said...

suke tgk baby awak..hidung dia mancung..mesti ikut awak kan?

Anita, Mummy Adzryl said...

Sab: sab!! mmg seronok kannn.. Dr.Kham pandai jer nak scan part yg clear sket & tup2 dpt tgk muka dia sideways.. hehehe! mcm daddy dia ke? me pun sometimes rasa camtu sbb dari tepi nmpk pipi dia tembam and button-nose cam daddy! hahaha.. x kisah la.. hopefully kuar2 nnt ada iras2 muka mummy&daddy dia dua2 skali.. ;D

M.E: hello! thx for dropping by... :) sure, no prob lets share2!! hehehe. btw, yeap i checkup kat both gomen n priv! every tuesday selang seminggu! (but not every tuesday tau) :P hmmm. me bukak buku merah kt gomen tu bukan apa, mana lah tau ada complication kan.. kene gi hosp biasa gak! n gomen nih, nnt after give birth dorang ada wat home visit utk check kita & baby.. so untung kat situ lah! me gi priv sbb i love the kemudahan & selesa!! tentang cucuk2 tu, biasa la gomen.. check darah laa.. jabs la.. tp kalo buat kat priv pun ada costly kan? semua kene byr.. gomen free aje! so far, i amik ubat & jab kt gomen, tp scan byk kt priv! so save sket lah.. :) so up to u lah.. apa2, tny jer okeh! u take care.. 14 weeks dah, CONGRATS!!! ;)

misbehave: hey u yg nama i tatau sampai skang! hehehe.. well, babe i worry a bit lah pasal placenta tuh sbb i mmg nakkk sgt normal delivery!! huhuhu.. pray for me! 5/5 nih ada final check kt KKSK, i hope by then dah naik! tp hopefully bila check dah 36 weeks akan btol2 naik.. like u said, ada 10 weeks to 36 weeks kan! fuhh.. amen amen!! :) yeah, i read ur blog! 15th nih ekk? u deliver kat mana nnt?? GOOD LUCK tau.. and take care! insyaAllah everything will go well.. *amen* :)

Zatty: hey momma!! ;) yesss! sgt best dpt tgk baby.. tak sabar nak wat 3D/4D scan! tp i lost the Vision College number.. kene cari balik! huhuhu.. babe, yes i pun time detailed scan bebaru nih i soh dia kira jari kaki n tangan.. tp xyah suruh, mmg dia akan kira pun! alhamdulillah sume okay.. 10 & 10!! :) insyaAllah... :P take care too babe!

CPM: sist, btol2.. penat tunggu lama pun berbaloi bila tgk baby dlm perut.. besh kan! x sabar nak tunggu dia kuar plak.. my little prince!! awww.. ahh tak sabar!! hehehe..

Twiggy: ohh sooo long i x dgr cite from u! yes dear! I SEE BABY too!!!! hihihi.. ;)

Yat: thx yat.. heh! tu la.. kekadang rasa mancung tp ntah laa.. hopefully ikot sy or hubby, x kisah lah.. asalkan ada iras dua2 kan!! pray for me.. sy doakan awk jugak!! take care tau.. :)

roshda said...

thanks Mrs-Bride.. btol3 my fren br je dpt bb dlm 2 mgu.. dia bersaling kt spital putrajay..nurse dtg umah selang smgu.. katanya smp bb genap sebulan baru dorg x dtg dh hehehe.. i cek private kat klinik panel so free.. ok2 i think bukak je la buku merah kn.. takut ape2 jd.. thanks a lot ye.. :) t.care

Misbehave said...

babe, Insyallah i'll b in Az Zahrah 15-17 April..'holiday' 3D2N kt sana..hehehe..juz incase u wanna visit ke..let me know ye..hehe..